י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מחוסר ראיות"

ביהמ"ש הורה על שחרור רוצח העיתונאי היהודי

בית המשפט בפקיסטן הורה על שחרורו של הנאשם ברצח העיתונאי היהודי דניאל פרל • משפחתו בהצהרה: "ההחלטה היום היא חוסר צדק מוחלט ושחרור הרוצחים הללו מסכן עיתונאים בכל מקום ואת כל האנשים בפקיסטן"

ביהמ"ש הורה על שחרור רוצח העיתונאי היהודי
אסיר בכלא. אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בית המשפט העליון בפקיסטן הורה היום (חמישי) על שחרורו של גבר פקיסטני שהורשע ומאוחר יותר זוכה מעריפת ראשו המחרידה של העיתונאי האמריקני דניאל פרל בשנת 2002.

בית המשפט דחה גם את הערעור על זיכויו של הרוצח, אחמד סעיד עומר שייח, שהגישה משפחתו של פרל. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP. עורך דינו של הרוצח אמר כי בית המשפט הורה לשחרר גם שלושה פקיסטנים אחרים, שנידונו למאסר עולם בגין חלקם בחטיפתו ובמותו של פרל. בית המשפט זיכה את שלושה המעורבים הנוספים ברציחתו של העיתונאי, בשל חוסר ראיות.

"ההחלטה ​היום היא חוסר צדק מוחלט ושחרור הרוצחים הללו מסכן עיתונאים בכל מקום ואת כל האנשים בפקיסטן", כך נמסר ממשפחת פרל בהצהרה שפרסם עורך דינם.

שייח הרוצח כבר ריצה עונש מאסר של יותר מ-18 שנים בעיר היידראבאד, והמתין לעונש מוות שנפסק בעניינו.

וושינגטון הודיע בעבר כי תדרוש להסגיר את הרוצח לארצות הברית כדי להישפט שם. על פי הדיווח לא התקבלה תגובה משגרירות ארה"ב בפקיסטן לצו של בית המשפט. פרל נעלם ב-23 בינואר 2002, גופתו התגלתה זמן קצר לאחר מכן בקבר מאולתר.

על פי הדיווחי ב'וול סטריט ג'ורנל', ארה"ב לחצה על פקיסטן להשאיר את שייח בכלא. כמו כן דווח, כי שרים בממשלת פקיסטן הביעו חשש מפני שחרורו של שייח.

פקיסטן דניאל פרל עריפת ראשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד