י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לייבל'ה במהדורת פרנסה וט"ו בשבט

מנהל החיידר שהגיע לעבודה לבוש פיג'מה

מה ענה יאיר לפיד על הטיסה עם האדמו"ר והרבנים? מה השיב לייבל'ה לגבאי כשקרא את פרשת המן שלא מסידור, ומה ענה לייבל'ה למלשין שהתעניין היכן מתקיימים ה'טישים' של האדמו"רים | וגם, איש 'ישראל היום' ביקר בבית שר התורה ונשאר עם מסכה | כל הנייעס שלא שמעתם השבוע - רק אצל לייבל'ה 

מנהל החיידר שהגיע לעבודה לבוש פיג'מה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה הגיע השבוע לפסגה. פרשת בשלח, זה השבוע שבו לייבל'ה מרגיש טוב, כיוון שגם יש סגולה לפרנסה, גם מאכילים את הציפורים בשבת שירה, וגם הילולת רבי יצחק הגדול אבוחצירא זכותן יגן עלינו. אהה וכמובן גם טישים של ט"ו בשבט, שנערכו השנה כפי ההנחיות וכמו אלו ששלחו את הבדיחה בוואטספ, המשטרה הודיעה לחסידים: הטישים עליכם, הרימונים עלינו.

לייבל'ה משתף גם את הגולשים בסיפור אישי על סגולת 'פרשת המן': ביום שלישי בפרשת בשלח, שכידוע הפכה בשנים האחרונות לסגולה נפוצה - אין יהודי שלא מקבל במייל את הסגולה. 

וכך לייבל'ה מצא את עצמו יושב בבית הכנסת (כמובן בשמירת כללים מסכה ואלכוג'ל) אחרי התפילה ומתוך מכשיר הסמארטפון ה'מוגן' אמר את 'פרשת המן' בכוונה גדולה - שניים מקרא ואחד התרגום.

מה שקרה באמצע: הגבאי שראה את לייבל'ה אומר מתוך הסלולרי, ניגש אליו אמר: "ר' לייב'ל, אולי תקרא מהסידור, האותיות גדולות ומאירות יותר, לא חבל?" לייבל'ה השיב לו מינה וביה: "עד שיש לי הזדמנות להשתמש במכשיר למטרות פרנסה אתה רוצה להרוס לי את זה?"

לייבל'ה פותח את המהדורה עם סיפור לא שגרתי, על מנהל ת"ת מפורסם שהיה בלב סערת פתיחת מוסדות החינוך בזמן הסגר, שהשתחרר השבוע מאשפוז ממושך בבית החולים לאחר שלא חש בטוב (אל דאגה, כעת הכל טוב). המנהל המפורסם וחד הלשון שהקפיד בכל עת שהותו בבית החולים להיות עם הפ'יגמה האישית אותה הביא מהבית ולא זו של בית החולים, החליט מיד עם שחרורו להגיע לסיור בבית הראשון שלו, הלא הוא החיידר, הנחשב לאחד הטובים ביותר בעיר הקודש והמקדש.

וכך, הגיע המנהל עם הפ'יגמה, זאת לאחר שחש געגועים עזים לצוות המלמדים והתלמידים. הצוות ששמח מאוד לראותו, יצא לרכב לברך 'ברוך רופא חולים' והפציר במנהל שיסור לביתו לנוח במהרה.

גולת הכותרת של השבוע הייתה טיסת יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מארה"ב לישראל, לאחר מסע מפרך בו פגש את הסוקר שלו שנתן לו כמה עצות טובות. הטיסה האחרונה לפני סגירת השמים הובילה את לפיד להיות במחיצתם של גדולי עולם, הרבי מקרלין סטולין, ראש ישיבת מיר הגרא"י פינקל, הגאון רבי פנחס פרידמן מבעלזא ועוד רבנים ואישי ציבור שלא זכו לטוס במחלקה ראשונה.

אחד משליחי לייבל'ה הנאמנים השיג את מספרו של לפיד ושלח לו את התמונה, יחד עם שאלה "איך היה עם כל האדמו"רים והרבנים על המטוס?" וזה מה שהגיב לפיד.

אך גם לייבל'ה יש לו צילומי מסך, והפעם עם אחד מהאנשים (לייבל'ה לא יחשוף את תפקידו) שמחפשים טישים לכבוד ט"ו בשבט. לייבל'ה שיודע דבר  או שניים בעולם החסידות, ענה מה שענה לפי ההנחיות. וכך זה נראה בצילומסך ללא שם הכותב.

אפרופו טישים, במעמד הגשת עיצובי ה'פירות טיש' ברחוב רשב"ם בבני ברק הוזעק גם ה'פקח של גדולי ישראל' ואזורי החתונות, ר' אדיר מעטו שמסור בכל לב ונפש למען קדשי ישראל. מעטו הוזעק לסחוב את האבטיח ואת העיצוב הענק שהונח על שולחנו של שר התורה.

בסעודת ההילולא של רבי יצחק הגדול אבוחצירא, בן רבי יעקב, לייבל'ה נתן בקבוק כנהוג וראה ישועה גדולה. במהלך ההילולא שנערכה בצל מקובל מסתורי באחת הערים ברחבי הארץ, התכנסו רק חמישה אנשים במקום סגור כדי שלא לעבור על ההנחיות. המשתתפים פתחו עשרות בקבוקי ערק כסגולה. 

ומי שנצפה שלא מוותר על המסכה, הוא הד"ר חיים שיין, הפובלציסט של 'ישראל היום'. הוא נצפה השבוע בביקור אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי. 

השבוע הגיע לייבל'ה לכמה סידורים בירושלים. תחילה פגש את איש החסד הנודע לשם ולתהילה הרב חיים יצחק כהן, אותו ראה לייבל'ה בודק את החשבונות בבנק מרכנתיל בסניף שבטי ישראל.

את שאול קרויזר האיש והאגדה, פגש לייבל'ה מסביר לאחד הצ'למרים מדוע הטוסטוס כן יעבור בהפגנה.

בקניות בסופר בקניון רמות, ראה לייבל'ה את שני הרווקים הנחשקים - האסטרטג אבי גרינצייג ויוסי בן עטר עושים קניות לכבוד ט"ו בשבט.

את שר השיכון בפועל, (אחרי הכתבה ב'כלכליסט') מוטי בבצ'יק, ראה לייבל'ה לוקח את העניין ברצינות ומתחיל לצקת בטון לקלויז של באיאן בעיר העתיקה.

מירושלים הגיע לייבל'ה לבית הדין בתל אביב, שם ראה את הטו"ר ועורך הדין ישראל ענדען שכדרכו בקודש לא מפספס רגע אחד פנוי, והגיע עם הטלית והתפילין בידו. על הדרך פגש את הדיין הגאון רבי זבדיה כהן שאמר כי הוא לא מתמודד לרבנות העיר.

בבני ברק ראה לייבל'ה את כוכב התקשורת מלך זילברשלג מסביר כדרכו בקודש ובטוב טעם ודעת לחילונים מ'חדשות 13', איך החרדים מתנהגים בצורה מיוחדת כפי ההנחיות.

ובכינוס החירום בגג עיריית בני ברק ראה לייבל'ה את צמד הכתבים שלנו ארי קלמן ואבי גדלוביץ', שלא עושים הנחות לאף אחד ושמו איקס אדום אלו שאין להם תוכניות עבודה נגד אלימות המשטרה במגזר החרדי.

למרות שגדלוביץ' תושב בני ברק, בתמונה הסגרירית נראה דווקא שארי קלמן מתדרך אותו כמו שצריך.

והשניים שהגיעו ביחד לכינוס, היו אנשי הציר החזק סגן השר פרוש וח"כ אייכלר. פרוש תפס טרמפ עם אייכלר מאחר שעוזרו האישי שרוליקו ורטהיימר יושב שבעה על אמו ע"ה. מי שאהב את הגעתם ביחד היה ישכר זלמנוביץ' שפגש אותם בחניה ושיתף את הדברים באינסטגרם.

וקפיצה קטנה לארה"ב. ח"כ לשעבר מנחם לייזר מוזס נצפה בברוקלין רוכש פירות ט"ו בשבט כנהוג. מנחם לייזר, שלמרות שהוא באמריקה, לא ויתר על הפירות טיש למרות שטישים לא היו בחצרות האדמו"רים.

את גדול הזמר מרדכי בן דוד ראה לייבל'ה במיאמי יחד עם הנגיד הנודע ר' משה שמואל זופניק. השניים נצפו במיאמי נופשים כמו שצריך.

במטוס הפרטי שלקח את הזמר החסידי, נצפה מרדכי בן דוד שוקד על תלמודו באין מפריע.

ומי שנחתו בתפוח הגדול לקראת שבת "שירה" היו הגראמר ישראל אדלר ומקהלת 'נרננה' שקרעו את הים. לייבל'ה מאחל ברוכים הבאים לניו יורק.

הצלם נפתלי לרר שמתחזה פעמים רבות בשם שוקי לרר, ניצל את ט"ו בשבט (מאחר ולא היה טישים השנה) והגיע לכנסת ישראל לאחר עשור שלא ביקר במקום. לרר עבר מלשכה ללשכה ושמע על עבודת הכנסת, וכמובן שמע איך ח"כ יעקב אשר מסביר לו בסבלנות מה זה 'הצעת חוק'.

את הצלם יוסי רוזנבוים ראה לייבל'ה בט"ו בשבט נופש בדובאי יחד עם תושבי המקום. 

והצלם שניצל את נתב"ג רגע לפני הסגר הוא ישי ירושלמי, המגה צלם של 'בחדרי חרדים' בכל מקום ומקום שברח לטורקיה למסע הקודש הנרחב כפי שראיתם השבוע בגלריות המרהיבות שפרסם מהמקום. ירושלמי כהרגלו לא מאכזב אף פעם והוא בודק איך יוכל לחזור לארץ כבר בקרוב למרות סגירת ה'שמים'.

ומי שרק עכשיו קיבל את החיסון הראשון הוא חזקי פקשר, מנהל קשרי הקהילה של כללית בבני ברק. חזקי, שקשוב לציבור ומסייע בכל דבר ועניין ללא אינטרסים כלל וכלל, נצפה מקבל את החיסון אחרי שדאג לעשרות אלפים להתחסן בצורה שקטה ונוחה.

את שחקני סדרת 'שטיסל', העונה השלישית, ראה לייבל'ה השבוע בביקור סוער במסעדת 'שטיסל' המיתולוגית בבני ברק. השחקנים הגיעו מחופשים לחילונים וטעמו את האוכל המיתולוגי של הבעלזאים.

לייבל'ה פגש השבוע את חגי רזניק מנכ"ל המשרד לחיזוק וקידום קהילתי שביקר בכפר השיקומי 'עדי נגב נחלת ערן', בו ניתן מענה לילדים ואנשים עם מוגבלויות קשות מכל הקשת הישראלית. את הביקור ליוו מנכ"ל הכפר אבי וורצמן ומשה סוויל סמנכ"ל רגולציה של רשת 'עדי'.

ולפינת המזל טובים השבועית:

ברכת מזל טוב למוטי בוקצ'ין דובר זק"א לרגל שמחת החתונה לבתו שנערכה השבוע בצמצום גדול בדרום הארץ.

מזל טוב לאברך ר' יעקב כהן מתלמידיו ובאי ביתו הקבועים של שר התורה הגר"ח קנייבסקי לרגל הולדת הבן, ברכה אחת גם לסבא ר' יצחק ויזל מנהל תלמוד תורה המפורסם 'נעם התורה' בבני ברק. לייבל'ה יודע שר' יעקב שבוע לפני הלידה השתתף בהילולת ה'בבא סאלי' שנערכה בשטח פתוח שם קיבל את הישועה.

ברכת מזל טוב לרבה של קייב, הרב אסמן לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה ומוצלחת. בגלל הסגר על ה'שמים' של ישראל, אורחים רבים מהארץ שנתקעו באוקראינה הגיעו לחגוג את שמחת החתונה.  

ברכת מזל טוב לר' יואל צבי מושקוביץ מקייטרינג 'יואליס' והמשב"ק המסור של הרבי מזוטשקא אמסנא, לרגל שמחת הברית לבנו שנערכה יחד עם ה'פירות טיש' בחצר החסידות.

ברכת מזל טוב להויז בחור של האדמו"ר מבעלזא, זרח גרוס, שהחליף את יידל גרינוולד שהתחתן גם הוא. עכשיו הגיע תורו של זרח. במוצאי שבת בהבדלה המצומצמת בחדרו של האדמו"ר, כובד ההויז בחור החתן להגביה את הכוס ב'הבדלה'.

ברכת מזל טוב לעו"ד גיל גולן יועצו של ח"כ ינון אזולאי לרגל שמחת בר המצווה לבנו. לרגל השמחה נכנס עם בנו להתברך אצל  שר התורה הרב קנייבסקי שבירך את אבי החתן והבן.

ברכת מזל טוב לאמן הרגש היהודי זלמן שטוב לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לשמואל שטיינר משב"ק האדמו"ר מרחמסטריווקא, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו.

ברכת מזל טוב לראש עיריית בני ברק לשעבר ישכר פרנקנטהל (שכולם מתגעגעים אליו) לרגל שמחת אירוסי הנכד החתן יואל פרנקנטהל מישיבת תפארת משה בצלאל – ירושלים.

לסיום פינת ניחומי האבלים ל"ע

לייבל'ה שולח תנחומים ליהודה משי זהב יו"ר זק"א על פטירת אביו, הסופר הנודע הגה"ח רבי מנחם מנדל משי זהב זצ"ל שנפטר בתוך השבעה על רעייתו ע"ה. 

תנחומים גם למפכ"ל החרדי שרוליק ורטהיימר, עוזרו הוותיק של סגן השר פרוש על פטירת אמו ע"ה. שלא תדע עוד צער ושוד ושבר. 

לייבל'ה שולח תנחומים לאיש החסד המסור ישראל ירט, מנהל סניף עזר מציון בירושלים ומתנדב 'איחוד הצלה' על פטירת אמו היקרה אשת החסד מרת שונה רייזא ע"ה. שלא תדעו עוד צער.

לייבל'ה יאיר לפיד רכילות חרדית פרשת המן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד