י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
למתחסנים, מחלימים, סרולוגים ושליליים

פרסום ראשון • מודל ה'רמזור' שהותאם לפתיחת מערכת החינוך

משרד הבריאות בוחן בימים אלה מתווה מיוחד שיאפשר פתיחה של מערכת החינוך עם היציאה מהסגר גם בערים האדומות, למתחסנים, מחלימים, סרולוגים ושליליים | במסגרת המתווה צפוי משרד הבריאות לקדם בדיקות סרולוגיות נרחבות בגילאי 3-18 |גדו"י בירכו • הפרטים בפרסום ראשון

פרסום ראשון • מודל ה'רמזור' שהותאם לפתיחת מערכת החינוך
ילדים בתלמוד תורה. אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

אור ירוק למערכת החינוך: לצד כוונת הממשלה להאריך את הסגר במספר ימים נוספים והכוונה להשאיר הגבלות שונות בערים האדומות, שוקדים בסיעות החרדיות בשבועיים האחרונים, על מתווה מיוחד שיאפשר פתיחת מוסדות חינוך על פי מתווה דיפרנציאלי גם בערים האדומות למתחסנים, מחלימים, סרולוגים ומי שיימצאו שליליים לנגיף.

כבר לפני כשבועיים, במהלך ישיבת הממשלה לאישור הסגר, כשדובר על נושא החינוך, שאל יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, מדוע אי אפשר לפתוח את מערכת החינוך למחלימים, דבר שיאפשר את פתיחת מערכת החינוך באופן חלקי לפחות, אלא שמשרד הבריאות התנגד לכך.

במהלך השבועיים הללו גיבש יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר מסמך עבודה, על בסיס נתוני מחלימים בקרב ילדים, שנאספו בערים ירושלים ובני ברק ועוד. המסמך הועבר לממונה הקורונה פרופ' נחמן אש וראש שירותי הבריאות ד"ר שרון אלרועי פרייס. בהמשך התקיימו פגישות בין שר הבריאות אדלשטיין לח"כ יעקב אשר, בהן סוכם על אישור עקרוני למהלך.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי פרטי המתווה הובאו השבוע להכרעת גדולי ישראל, שר התורה הגר"ח קנייבסקי ורה"י הגר"ג אדלשטיין וזה זכה לברכתם. בכך ניתן אור ירוק לקידום המהלך מול משרד הבריאות, כאשר ההערכה היא כי אישור המתווה יביא לפתיחה של בתי הספר לכ-60% מהתלמידים באופן בטוח ועל פי הנחיות משרד הבריאות.
 
המתווה שבמשרד הבריאות מכנים אותו "הרמזור של מערכת החינוך", קיבל גיבוי משפטי מכל הגורמים והוא מציע שכאשר יוכרז על פתיחת מערכת החינוך ביציאה מהסגר השלישי והאחרון אי"ה, ייעשה הדבר בחלוקה דיפרנציאלית בכל הערים, כך שלצד פתיחת הלימודים בערים הירוקות, יוכרז גם על פתיחה חלקית בערים האדומות למחלימים, מתחסנים (כיום משרד הבריאות מחסן מגיל 16 ומעלה), סרולוגים ולמי שיבצעו בדיקה ויימצאו שליליים לנגיף.

על פי נתונים שריכז ח"כ אשר בערים ירושלים ובני ברק ובערים נוספות, מדובר על עשרות אלפי ילדים שכבר חלו והחלימו, וההערכות הן כי לצידם ישנם עוד ילדים רבים שאינם רשומים כמחלימים אך הם בעלי נוגדנים. לכן הציע ח"כ אשר לקדם בדיקות סרולוגיות נרחבות בגילאי 3-18, כדי למפות את כל הילדים המחלימים שהיו א סימפטומטיים. במשרד הבריאות שוקלים בחיוב את היוזמה וקופות החולים צפויות לקבל הנחיה לבצע בדיקות סרולוגיות בהיקף נרחב בגילאים הנ"ל.

בנוסף נבדקת אפשרות להרחיב את המתווה גם לילדים שלא חלו ולאפשר את השתתפותם בלימודים על סמך בדיקת קורונה שלילית שיעשו מידי כמה ימים בהתאם לנוהל שיקבע משרד הבריאות.

בדיון בוועדת החוקה השבוע רמז ח"כ יעקב אשר למתווה המתגבש כאשר אמר כי "הגיע הזמן לקדם גם פתרונות דיפרנציאלים ולא לעסוק רק בהענשה דיפרנציאלית". לדברי ח"כ אשר, "קידום פתרונות יצירתיים באופן שוויוני לכל המגזרים ותחת פיקוח משרד הבריאות הוא המשימה העיקרית בימים אלה, כך נוכל להוריד את מפלס האיבה וההסתה מול הציבור החרדי שחצתה ממזמן את כל הקווים האדומים".

תכנית הרמזור קורונה מערכת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד