י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
דיי, נחנקנו

האם בקרוב נאלץ לעטות שתי מסכות

בעקבות ההדבקה ההמונית שיוצרות המוטציות למיניהן שמאובחנות חדשות לבקרים ובייחוד זו הבריטית, במשרד הבריאות שוקלים להמליץ לציבור לעטות שתי מסכות על הפנים, בכדי לצמצם את סיכויי ההידבקות 

האם בקרוב נאלץ לעטות שתי מסכות
אילוסטרציה צילום: pixabay

משרד הבריאות שוקל להמליץ לאזרחים לעטות שתי מסיכות במקום אחת, זאת עקב השתוללות המוטציה הבריטית הקטלנית.

בראיון ל'חדשות 12', אמר תומר לוטן, ראש מטה 'מגן ישראל' במשרד הבריאות, כי ייתכן ובישראל יאמצו את ההחלטה שמקורה בארה"ב. "הנושא הזה גם הוא נדון בצוותים המקצועיים שמוציאים את ההנחיות מטעם משרד הבריאות", אמר. "העולם מתחיל לחשוב על דרכים יותר יצירתיות או חדשניות להתמודד עם המוטציה, והנושא של המיגון הוא אחד מהם. ברגע שתהיה המלצה סדורה היא תצא בצורה מסודרת מהמשרד".

הוא ציין כי "לא יודע להגיד משהו חד משמעי, אבל זה ברור שהסיפור של המסכות הוא הרבה יותר דרמטי בחללים סגורים עם קהל מזדמן. כשאנחנו במקום סגור עם קהל מזדמן זה בדיוק המקום להקפיד כפל כפליים על המסכות. אופן החבישה שלהן, ההידוק על הפנים וכולי וכמובן שככל שאנחנו בתוך עידן של מוטציות הדבר הזה חשוב שבעתיים".

מקור הרעיון הוא בארה"ב, שם האפידמיולוג הראשי, שמוביל את המאבק בנגיף ומייעץ לבית הלבן בנושא ד"ר אנתוני פאוצ'י, המליץ לאזרחים לטעות שתי מסכות, אחת מסכה סרולוגית דו שכבתית, בה רובנו מרבים להשתמש, ועליה מסכת בד נוספת. הסגל הנשיאות ואנשי הבית הלבן אימצו את ההחלטה.

מסכות מסכה קורונה המוטציה הבריטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד