י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מקל בגלגלים של ביידן

יו"ר 'מרצ' במתקפה נגד הרמטכ"ל: "שגיאה קשה"

יושב ראש מפלגת מרצ, ניצן הורוביץ, תקף בחריפות בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) את הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי: "הרמטכ"ל טועה. זו תהיה שגיאה קשה אם ישראל תנסה עכשיו לשים מקל בגלגלים של ביידן כדי לתקוע את ההסכם עם איראן. התרגילים של נתניהו לא יעבדו הפעם"

יו"ר 'מרצ' במתקפה נגד הרמטכ"ל: "שגיאה קשה"
הרמטכ"ל אביב כוכבי צילום: צילום עצמי

יושב ראש מפלגת מרצ, חבר הכנסת ניצן הורוביץ, תקף בחריפות בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) את הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי ודבריו בימים האחרונים בנושא המתרחש באיראן, בצל כניסתו של ביידן לתפקיד נשיא ארצות הברית.

בשיחה עם העיתונאית טל שלו בכנס הINSS,תקף הורוביץ: "הרמטכ"ל טועה. זו תהיה שגיאה קשה אם ישראל תנסה עכשיו לשים מקל בגלגלים של ביידן כדי לתקוע את ההסכם עם איראן. התרגילים של נתניהו לא יעבדו הפעם".

"זו תהיה טעות גדולה אם נגיע לעימות מול ממשל ביידן על נושא איראן. טראמפ שגה שגיאה קשה כשארה"ב יצאה מההסכם עם איראן, זה מה שקירב את איראן לפצצה. נתניהו עשה כאן דבר מחפיר. היציאה מההסכם פגעה באינטרס של ישראל. איראן עכשיו יותר קרובה לפצצה מאשר לו ההסכם היה עדיין בתוקף", הוסיף יו"ר מרצ.

חבר הכנסת הורוביץ, המכהן גם בתפקיד חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, סיכם: "היה ברור שהסכם עם פיקוח ועם אכיפה הוא הרבה יותר אפקטיבי מכל מיני איומים שגם אי אפשר להוציא אותם אל הפועל. ישראל צריכה להיות בתיאום עם האמריקאים כדי שהאינטרסים של ישראל ילקחו בחשבון בהסכם חדש, ולא להתנהג בעיוורון במטרה לחבל בזה, כי זה לא יצליח".

כזכור הרמטכ"ל כוכבי אמר אף הוא בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) כי הסכמי הנורמליזציה עם מדינות ערב החלישו את אויבי ישראל, ובהם איראן. לדבריו "הם נתקלים בקשיים, ואולי הדבר הכי חשוב - אנו לא מזהים כרגע שאף אחד מאויבינו או מהמדינות המקיפות אותנו מתכוון או שוקל ליצור מלחמה או מבצע נרחב כנגד ישראל".

כוכבי הוסיף: "אויבינו צודקים, אנו נמצאים מודיענית במקומות רבים. מבצעית יש לנו חופש פעולה נרחב בכל רחבי המזרח התיכון. לא מתייחס לזה כמובן מאליו, זה מייצר עמדה אסטרטגית הרבה יותר חזקה". הוא הוסיף כי בשנה האזרחית החולפת תקף צה"ל מעל ל-500 מטרות במזרח התיכון. לדבריו, המערכה שבין המלחמות מתנהלת מאז 2013 - "מלחמת מנע לסיכול יכולות האויב ולהרחיק מלחמה". אך עם זאת הוא ציין כי "במלחמה הבאה יפלו לא מעט טילים, יהיה ממש לא פשוט".

 

 

ניצן הורביץ אביב כוכבי ג'ו ביידן איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד