כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המדריך המלא לאפשרויות מימון לרכב

החלטתם לרכוש רכב חדש? מזל טוב. כעת נשאלת השאלה מניין להשיג את המימון לרכב נוצץ. מסתבר שיש היום הרבה פתרונות בשוק שיעזרו לכם לממן את ההוצאה היקרה. הכל בכתבה שלפניכם

  • י"ב תמוז התשע"א
המדריך המלא לאפשרויות מימון לרכב

אם החלטתם לרכוש רכב חדש, אבל אין לכם את הסכום הנדרש לרכישה – חכו רגע לפני שאתם רצים אל הבנק על מנת לבקש הלוואה. הכירו את מילת הקסם: ליסינג. ליסינג הינה צורת מימון לרכב המאפשרת לכם לרכוש רכב חדש בפריסת תשלומים נוחה ומשתלמת ביותר, כשבסוף תקופת התשלומים ניתנת לכם האפשרות לרכוש את הרכב במחיר מוזל בהרבה מזה הקיים בשוק.

רוב המשתמשים בליסינג הינם חברות במשק. עסקאות המימון הללו מאפשרות להן לרכוש רכבים חדשים לעובדיהם, מבלי להוציא סכומים כבדים מאוד עבור הרכבים. בנוסף, ישנו גם ליסינג פרטי / מימוני לאנשים פרטיים. במילים פשוטות יותר זהו מימון חוץ בנקאי לרכב שלא יכביד על מסגרת החשבון בבנק שלכם.

חברות הליסינג, המציעות מימון לרכב, פועלות למעשה בצורת מימון חוץ בנקאית. כך שהעסקה לא נעשית דרך מסגרת האשראי ולא דרך הבנק שלכם. במקום זאת, העסקה נעשית דרך באופן ישיר ונפרד ביניכם לבין חברת הליסינג. לעיתים תהיה מעורבת בהסכם חברת מימון נוספת, כגון חברת כרטיסי אשראי זו או אחרת ואז יחתם הסכם גם איתה.

המונח שחשוב שתכירו הוא ליסינג מימוני / פרטי. זהו מסלול מימון המאפשר לכם לחכור רכב למשך תקופה מסויימת ידועה מראש. בתקופה זו יהיה עליכם לשלם תשלומים חודשיים על החכירה ובסוף התקופה תהיו רשאיים לקנות את הרכב במחיר שסוכם מראש מול חברת הליסינג.

הליסינג המימוני כיום מתאפיין בפריסת תשלומים לתקופה בת 30 חודשים עם תשלום מקדמה לבחירת הלקוח, תשלום חודשי לתקופה של 30 חודשים ותשלום דחוי לסוף התקופה בגובה 50% או פחות, ובצורה זו התשלום החודשי נמוך מאד יחסית ואינו מכביד בהוצאות החודשיות. הליסינג המימוני מתאפיין בריביות נמוכות במיוחד שגורמות לצורת הקניה הזו להיות אטרקטיבית יותר מקניה אצל היבואן או במימון מהבנק.

בליסינג המימוני קיימת אפשרות להשיב את הרכב לחברת הליסינג בתום 30 החודשים במחיר מחירון ולהתקדם לעסקה לרכב חדש. (יש להקפיד במקרה זה לבדוק שלא תופחת "עמלת טרייד אין" עוד מראש ולבדוק שישנה התחייבות חוזית לכך.) בצורה זו תוכלו להיות שקטים ולדעת מראש שבתום התקופה לא תוכלו לשדרג את רכביכם בצורה הרווחית ביותר וזאת מבלי להתחייב לרכישה חוזרת של דגם מסוים מראש.

במקביל לליסינג המימוני, ישנו מונח נוסף שחשוב להכיר: ליסינג תפעולי. כאן מדובר על עסקת החכרה לתקופה בת 36 חודשים המתאימה למגזר העסקי בלבד, הכוללת רכב חדש לפי בקשתכם. בעסקה זו תקבלו מלבד הרכב גם טיפולים תיקונים וביטוח, ובתום התקופה תשיבו את הרכב לחברת הליסינג.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד