י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
100 דולר לשבוע

החרדי שנחטף ע"י מיליציות בסודן מספר: "חשבתי שזה הסוף שלי"

סודן מזווית אחרת: שני חברים שמטיילים בזמנם הפנוי במדינות מוסלמיות רבות, מתארים בשיחה עם 'בחדרי' חוויה בלתי נשכחת מביקור מיוחד שערכו בסודן | ההסכמים שנחתמו אך לאחרונה מספקים הצצה לתרבויות מגוונות, השיחות עם המקומיים על נתניהו, והשגריר שהציל את חייו

החרדי שנחטף ע"י מיליציות בסודן מספר: "חשבתי שזה הסוף שלי"
החרדים יחד עם שוטר מקומי צילום: באדיבות המצלם

בני וקסלר וחברו אבי גולדשטיין נסעו לסודן לאחר הכרזת על הסכם נורמליזציה בין המדינות, בתיעוד מרשים מסודן שכלל ביקור בבית הקברות היהודי העתיק בסודן, הם נותנים הצצה מרתקת על המדינה שמנסה להתאושש ממלחמת האזרחים שלה.

בני וקסלר הוא יועץ פיננסי, ובזמנו הפנוי הוא מטייל במדינות מוסלמיות רבות עם דרכון זר, הוא מספר ל"בחדרי חרדים" כי הוא מתכנן נסיעה למדינה שאין לה קשרים דיפלומטיים עם ישראל, מקום שסבל הרבה פיגועי טרור, והיום אין שם יהודי אחד לרפואה. הוא מקשר בעסקיו בין ישראלים לבין אנשי עסקים במדינות מוסלמיות שונות, וככל שהסכמי השלום צוברים תאוצה, העסקים בין משקיעים ישראלים למשקיעים מוסלמים מעלים הילוך גבוה.

בני ואבי סיפרו כי סודן מאד עניה שמנסה להתאושש ממלחמת האזרחים, יש שם ילדים שפשוט חיים ברחוב, המדרכות שם לא באמת מדרכות, אין חנויות כמו שיש במדינה מערבית, אנשים שם מאד פשוטים, וחיים עם משכורת של 30-35 דולר לחודש.

לדבריו, 100 דולר הספיק לו לכל התקופה ששהה שם, הוא שהה בסודן למשך שבוע, רקד עם אנשים ברחוב, האנשים משם ידעו שהוא מישראל, וכיבדו אותו מאד והעריפו עליו ברכות וייחלו לשלום חזק בין המדינות.

בני ואבי מספרים כי הם התפללו בבית קברות בחרטום, הם עזרו שם לנקות את המצבות, זה הזכרון האחרון של היהודים המקומיים, "הסתכלו עלינו מוזר כשהתפללנו עם הכיפות, כי הם לא מכירים מושג כזה, לסודנים יש בארץ שם רע, אבל הרגשנו שהם ממש טובים, ממש חברותיים, התעניינו מה קורה בארץ, הזכירו את נתניהו וקיוו לבקר בארץ יום אחד".

בני מספר כי הוא ראה שיירה אדירה של רכבים, ושאל את המלווה שלו מה זה, מסתבר שאנשים ישנים ברכבים שלהם כדי לעמוד בתור לתחנת הדלק, בני מספר כי הוא התחיל לצלם את הסצנה הלא מוכרת לכל אזרח מערבי, והנהג שלו החל לצרוח עליו להיכנס חזרה לרכב, אך הוא לא שמע אותו, "פתאום חטפתי מכה מאחורי הראש, ומצאתי את עצמי אזוק בחדר חשוך".

התמונה שהביאה למעצרו

מסתבר כי מיליציות ששולטות באזור לצד הצבא הסודני הרשמי, עושות מה שהן רוצות, ואין דין ואין דיין, והם חשבו שבני הוא צלם של איזה מדינה שבאה לרגל כביכול, בני אמר כי הנהג הסביר להם כי "הבחור הזה הוא רק תייר שלא ידע שאסור לצלם".

בני מספר כי למזלו הטלפון היה בכיס שלו, והוא התקשר לשגרירות האמריקאית בסודן, הוא לקח את פרטי השגרירות כי ידע שהוא נכנס למדינה בעייתית, הוא אמר לאיש שענה לשיחה כי הוא אזרח אמריקאי שפשוט "נחטף כי הוא צילם". אנשי השגרירות ביקשו לדבר עם המפקד של החיילים, המפקד שיחרר את בני מיידית, לא לפני שאמר לו "עם האמריקאים אנחנו לא מתעסקים".

הוא הוסיף כי הוא חשב שהוא הולך למות "הנהג היה בטוח שאני מת, החיילים צעקו עלי כשאני בחדר חשוך, פחדתי וחשבתי על החיים שלי ואיך הגעתי למצב הזה, התחלתי לחשוב על וידוי, אבל בנס היה לי את הפלאפון וענו לי בשגרירות, ברכתי הגומל עם רעד חזק בגוף"

סודן הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד