י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מאחורי הקלעים

צפו: המשפחה החרדית מתימן שהתאחדה באבו דאבי

יצחק פאיז מלונדון, ראה את סבו, סבתו ודודו לראשונה באבו דאבי אחרי 21 שנות נתק, וכל זאת הודות למאמציו של הרב הבכיר בקהילה היהודית באמירויות, אלי עבאדי, שסייע למבצע הוצאתם מתימן | רועי קייס עם תיעוד וסיקור מיוחד על מאחורי הקלעים

צפו: המשפחה החרדית מתימן שהתאחדה באבו דאבי
מפגש משפחה חרדית תימנית באיחוד האמירויות צילום: באדיבות המצלם

משפחה חרדית התאחדה מחדש על אדמת האמירויות, אחרי 21 שנות נתק. יצחק פאיז, המתגורר בלונדון, לא התראה עם סבו וסבתו מאז שעזב את תימן לפני 21 שנה.

בינתיים השתלט ארגון הטרור החות'י על המדינה שבדרום חצי-האי ערב, ומקדם בה מדיניות אנטישמית מוצהרת המביאה לרדיפת היהודים המועטים שעוד נותרו בה. במבצע שרבים מפרטיו עודם חסויים, הצליחה ממשלת האמירויות להציל את משפחתו של פאיז מציפורני הטרור השיעי ודאגה להביאם ללא פגע לאבו דאבי.

בכתבה ששידר אמש (חמישי) הכתב לענייני ערבים של 'כאן 11' רועי קייס, הוא גולל את סיפור ההצלה והאיחוד המרגש.

לפני כמה שבועות דיווחנו ב'בחדרי חרדים' על האיחוד המרגש, כאשר המשפחות התרגשו ובכו משמחה, תוך שהם מביעים את תודתם להנהגת איחוד האמירויות הערביות על היוזמה ההומניטרית, והמאמץ לאחד באבו דאבי את בני המשפחה חרף המצב שבו נתון העולם עקב התפשטות נגיף הקורונה.

ישראל פאיז, אחד מבני המשפחה, אמר אז לתקשורת האמירתית: "המאמצים של איחוד האמירויות הערביות לאיחוד משפחות הם כמו חלום עבור כולנו, זהו ימי חג למשפחה שאיבדה תקווה לאחר שלא הצליחה להתאחד למשך 21 שנה".

יוסף חביב, בן משפחה נוסף אמר, "אני לא יכול לתאר את תחושתי היום, אני תוהה אם אנו חיים בחלום או מציאות, איחוד האמירויות הביאו אותנו למצב שלא נשכח אותם לכל החיים, אני מביע את תודתי העמוקה לאנשי איחוד האמירויות על העמדה ההומניטרית הנדיבה הזאת".

תימניים יהודי תימן אבו דאבי איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד