י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פוטנציאל אלים

ניאו-נאצי נידון למאסר עולם בגין רצח פוליטיקאי גרמני

סטפן ארנסט הניאו-נאצי נידון למאסר עולם בגין רצח פוליטיקאי גרמני בשם וולטר לובק בשנת 2019 | במהלך המשפט עלו שאלות לגבי יכולתן של הרשויות הגרמניות לעקוב אחר קיצונים

ניאו-נאצי נידון למאסר עולם בגין רצח פוליטיקאי גרמני
אילוסטרציה צילום: Unsplash

סטפן ארנסט הניאו-נאצי בן ה-47 נמצא אשם ברצח וולטר לובק ביום חמישי, והביא לסיום המשפט הראשון בגרמניה על התנקשות בפוליטיקאי. לובק הפך לדמות שנואה אצל הימין הקיצוני בעקבות נאום ב-2015 שהגן על ההחלטה לקלוט פליטים ממלחמת האזרחים בסוריה. הוא נורה למוות במרפסת ביתו ביוני 2019. 

זהו המשפט הראשון בגרמניה על התנקשות פוליטית מאז שנות השבעים. המנוח היה חבר מפלגתה של הקנצלרית אנגלה מרקל שתמך במדיניות ההגירה שלה. כאמור הוא נורה למוות בביתו על ידי סטפן, סטפן כעס על דבריו של לובק שאמר כי "יש לעמוד למען הערכים, ומי שלא רוצה לעשות זאת יכול לעזוב את המדינה הזאת, זאת זכותו של כל גרמני".

בגרמניה יש ביקורת קשה על המקרה, לטענת פוליטיקאים אין מספיק הגנה משטרתית סביבם, סוכנויות הביון הגרמניים ספגו ביקורת על תגובתם הרפה לאלימות הימין הקיצוני.

כלי התקשורת והפוליטיקאים המקומיים מציינים, כי רצח וולטר לובק הביא לחשש מפוטנציאל האלים של פעילים ניאו-נאצים בגרמניה ולכישלונותיהם של סוכנויות הביון המקומיות לעקוב אחר קיצונים אלימים.

ניאו נאצי מאסר עולם גרמניה התנקשות פוליטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד