י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתקרבים להגשת הרשימות

סקר: איחוד מפלגות - חובה; בנט שומר על כוחו

הגשת הרשימות כבר באופק ובעוד פחות משבוע המירוץ לכנסת הופך לעובדה מוגמרת | סקר חדש שהתפרסם מלמד על מפלגות וחיבורים חיוניים שאילוליהם אחוז החסימה נראה קרוב, מאיים ומפחיד 

סקר: איחוד מפלגות - חובה; בנט שומר על כוחו
נפתלי בנט/גדעון סער/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד פחות משבוע ייסגרו הרשימות לבחירות לכנסת ה-24 והמירוץ אל הכיסא יעלה שלב, אולם למרות הזמן המועט שנותר התנועה בין המפלגות עדיין לא מורגשת ואיחודים שונים עדיין אינם נראים באופק.

מסקר מכון מאגר מוחות שנערך עבור ישראל היום עולה, כי אילו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, מפלגת הליכוד הייתה שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת ומקבלת 28 מנדטים, כשהרחק ממנה במקום השני נמצאת יש עתיד עם 15 מנדטים. תקווה חדשה של סער ממשיכה בהתרסקות כלפי מטה ומקבלת 13 מנדטים.

ימינה של בנט עדיין שומרת באופן יחסי על כוחה למרות המכות הקטנות שקיבלה בכנף בדמות עזיבתו של סמוטריץ' ומקבלת 11 מנדטים כמו גם הרשימה המשותפת שלמרות הזעזועים ברשימה עולה במנדט לעומת הסקרים האחרונים ומקבלת 11 מנדטים.

הגוש החרדי משמר את כוחו במדויק כשש"ס מקבלת 9 מנדטים ויהדות הדות התורה 7. ישראל ביתנו נחלשת ומקבלת 6 מנדטים כמו גם מרץ שמקבלת 6 מנדטים גם היא. כחול לבן והעבודה עדיין שורדות בעור שיניהם ואף מתרחקות מאחוז החסימה ומקבלות 5 מנדטים כל אחת והכלכלית של ירון זליכה עוברת לראשונה את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים.

סמוטריץ לא עובר את אחוז החסימה ומקבל 2.1% מקולות הבוחרים, כמו גם הבית היהודי (1.2%) המפלגה הדמוקרטית (1%) חולדאי שממשיך להתרסק כלפי מטה ומקבל 0.6% בלבד - מעט יותר מעוצמה יהודית שמקבלת 0.3% ועופר שלח שמקבל 0.5% ותלם של יעלון עם 0%.

במידה והעבודה, הישראלים, חולדאי, שלח, המפלגה הכלכלית ויעלון יחברו למפלגה אחת, הליכוד משמר את כוחו, יש עתיד מאבדת מנדט ויורדת ל-14 מנדטים, רשימת איחוד המפלגות מקבלת 13, סער מאבד מנדט ומקבל 12, ימינה מתחזקת ומקבלת 12 גם היא והמשותפת מאבדת מנדט ומקבלת 10.

ש"ס ויהדות התורה שומרות על כוחן עם 9 מנדטים ו-7 מנדטים בהתאמה, ישראל ביתנו עם 6, מרצ עם 5 וכחול לבן עם 4 מנדטים בלבד.

במידה ויהיה איחוד בין סער לבנט, הליכוד מאבד מנדט לטובת המפלגה המאוחדת ומקבל 27 מנדטים, המפלגה המאוחדת מגדילה את כוח המפלגות במנדט אחד ומקבלת 25, יש עתיד מתחזקת ומקבלת 15 - מנדט אחד על חשבון המשותפת שיורדת ל-10.

המפלגות החרדיות שומרות על כוחן, ישראל ביתנו עם 7 מנדטים, מרצ עם 6, העבודה וזליכה עם 5 וכחול לבן עם 4 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מוביל בנימין נתניהו עם 33 אחוזים, אחריו בפער עצום יאיר לפיד עם 14 אחוזים, סער עם 12%, בנט עם 10, חולדאי עם 5 וגנץ עם 3% בלבד.

בחירות 2021 כנסת נפתלי בנט בצלאל סמוטריץ רון חולדאי סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד