י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הנהג המפלה

חה"כ פנה לשרה: "לשלול את הרישיון מהנהג"

חה"כ בוסו העלה בדוכן הכנסת את סערת נהג המונית שהפלה אדם על רקע היותו חרדי, בתואנה כי הוא "מפיץ מחלות" | "אסור לתקשורת לעצום עין בדיוק בעת הזאת נדרשת מהם הוגנות ויושרה" | צפו

חה"כ פנה לשרה: "לשלול את הרישיון מהנהג"
ח"כ אוריאל בוסו בלשכתו צילום: באדיבות המצלם

סערת נהג המונית המפלה הגיעה לדוכן הכנסת: מיד לאחר הדיווח אודות נהג המונית מאיר שגב שסירב לקחת נוסע בעל חזות חרדית כיוון שהוא "מפיץ מחלות", חה"כ אוריאל בוסו פנה לשרת התחבורה מירי רגב בבקשה לשלול את רישיון המונית לאותו הנהג שהתברר שהוא מנהל תחנה.

"מעבר לשיתוף האירוע כאן ע"י חברי הבית במליאת הכנסת, שאין לי ספק שמגנים את האירוע החמור הזה", אמר בוסו, "פניתי לשרת התחבורה מירי רגב בדרישה לבחון את האפשרות לביטול רישיונו כנהג מונית של אותו נהג. תפקידינו כנבחרי ציבור להציף ולטפל במלוא החומרה באירועים הללו, אך אסור לתקשורת לעצום עין בדיוק בעת הזאת נדרשת מהם הוגנות ויושרה בכדי להציף גם את הצד השני של המפה ולגנות מקרים אלו".

לדבריו, "התרגלנו לצערי שזה פחות מתחבר למסכים ואני רוצה להאמין שזה לא בגלל הבדלי דת או שיקולים אחרים".

כזכור, אתמול דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים' כי בחור חסידי בשם יקיר לענס תושב העיר תל אביב, הזמין מונית לנסיעה מרחוב אחד העם לתחנת רכבת השלום בעיר. הנסיעה הוזמנה דרך אפליקציית גט ונהג בשם מאיר שגב לקח אותה.

כשהגיע הנהג למקום וראה את החזות החרדית הוא אמר שהוא לא מוכן לקחת את הנסיעה בגלל "שאתה חרדי מפיץ מחלות" והמשיך בדרכו. יקיר ההמום היה חייב לבטל את הנסיעה - דבר שעלה לו כמובן בדמי ביטול.

הוא פנה לשירות הלקוחות של גט טקסי שם אמרו לו הם יבדקו את הנושא מול הנהג וכי בכל מקרה התנהגות הנהג אינה מצופה ממי שעובד דרך אפליקציית השירות שלהם.

מחברת גט נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "התנהגות הנהג לכאורה באירוע המתואר, מנוגדת לחוק ואינה עומדת בקנה אחד עם העקרונות של Gett. כמי שחרטה על דגלה לאורך השנים את ערכי השוויון והסובלנות אנו מצרים מעומק הלב על המקרה המדובר. יצרנו קשר עם יקיר, ולאחר ששמענו ממנו את הפרטים, טיפלנו במקרה מיידית".

הם ציינו כי "אנו דורשים מהנהגים שעושים שימוש באפליקציית Gett לפעול בהתאם לדין ובהתאם לכללי ההתנהגות".

אפליה אוריאל בוסו נהג מונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד