י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מסע הקסם"

מהפך: בקידספיק תוך 3 שבועות הילד שלך דובר אנגלית

פרוייקט ייחודי ופורץ דרך הפך בשנה האחרונה את לימוד האנגלית לילדים לחוויה והתמכרות • מנהלת בית הספר 'קידספיק' בשיחה עם 'בחדרי' על הקורונה שהפכה את הלימוד מול המסך, ליתרון. וגם: הסיפורים הפיקנטיים מהשטח שמלווים את ההצלחה הגדולה • אל תפספסו

מהפך: בקידספיק תוך 3 שבועות הילד שלך דובר אנגלית
הבובות שמציגות בתוכנית צילום: באדיבות המצלם

מי כמונו, כהורים יודעים כי אחד המקצועות המורכבים יותר להעשרת הילדים בבתי הספר, הוא לימוד האנגלית.

הדרך ללימוד אנגלית בקרב ילדים רצופה לא פעם במשוכות ואתגרים. ראשית, לילדים לא תמיד ישנה הסבלנות הנדרשת כדי להקשיב ולהיות שותפים ללימוד, במקרים רבים הם מתקשים לקלוט ולעבד מידע חדש ובאופן כללי אנגלית נחשבת למקצוע הפחות מועדף עבורם.

אם כל זה לא הספיק לנו, תקופת הקורונה והסגרים התכופים שבאו בעקבותיה, הגבילו אף יותר את אפשרויות הלימוד, כאשר לימודי הזום לא מחפים על הצורך הנואש להחכים את הילדים בעוד ידע לימודי חשוב שישרת אותם לא מעט בהמשך החיים.

פנינו אל אילה ברלב, מנהלת בית הספר לאנגלית 'קידספיק' שהקדישה את כל תקופת הקורונה האחרונה, ללמוד את הקשיים שבשטח ולהביא בשורה חדשה לעולם הנחלת לימוד האנגלית לילדים. שתספר לנו קצת על מאחורי הקלעים ועל השיטה פורצת הדרך שנחשפה לה בשנה האחרונה.

הצטרפו כעת לשני שיעורי חינם בשיטה פורצת הדרך ללימוד אנגלית>>>

תוכנית הלימודים בבית הספר של אילה פונה כיום לגילאי 6-10 והיא מעניקה לילדים חוויית לימודים מבדרת וכיפית, (עניין נדיר לכשעצמו) ומקנה לילד ידע עצום באנגלית, כל זאת ב-30 דקות לימוד בשבוע ומשימות תרגול שהילדים נהנים לבצע.

בשיחה עם אילה היא מספרת על התוכנית החדשה אותה היא מכנה בשם 'מסע הקסם' שצברה הצלחה עם מאות ילדים ופותחת כבר מחזור רביעי דווקא בתקופה מאתגרת שכזו.

"המסלול נקרא 'מסע הקסם' מכמה סיבות", מסבירה אילה. "ראשית כל, התוצאות הן פשוט מדהימות, לא עובר הרבה זמן והידע והשליטה של הילד באנגלית משתפרים פלאים".

"שנית" טוענת אילה "מחקרים מלמדים כי הנחלת חומר לימודי מכל סוג שהוא, בפרט בגיל הרך, אמור להיות מסודר באופן כזה שהילד יידע לסמן בעצמו את ההתקדמות האישית שלו. לצורך כך, בניתי מסע עם 9 תחנות לכל אורך המסלול, כשהדרך להגיע לכל תחנה מלווה בלימוד שיר שלם באנגלית, אותו הילדים לומדים במהלך השיעורים, וכך הם מסמנים לעצמם את המטרות ואת ההישגים".

השיעורים עצמם מתחלקים לשלושה חלקים, כאשר כל אחד מהם בן עשר דקות בלבד. "השיעורים מעבירים את המידע הנחוץ בצורה תמציתית ביותר" היא מספרת. "וההוכחות ניכרות בשטח".

בנוסף לסדר ולהיגיון, טוענת אילה, "בכדי שילד ירכוש השכלה הוא חייב להתעניין בה, ולרצות לדעת מה ההמשך, בדיוק כמו סיפור טוב לפני השינה".

"התקופה האחרונה לימדה אותי שילדים שאינם נמצאים בבית הספר ותחת פיקוח מתמיד של מורה או הורה, בוחרים לזנוח את התחום הלימודי, ולהשתעשע בגירויים חיצוניים שלא חסרים בסביבתו של הילד".

לדבריה, "בחרתי לבנות את הלימוד בצורה כזו שתגרה את הילד ותמשוך את תשומת ליבו ובד בבד, תרתק אותו להתעניין ולצפות לשיעור הבא".

"החלק הראשון מתמקד במילים ומושגים חדשים באנגלית. החלק השני מורכב מעלילה מרתקת, מלווה בבובות ענק ושירים מושקעים שהוקלטו באולפן והחלק השלישי הוא תרגול אישי איתי".

המסע אליו אני יוצאת יחד עם הבובות בחלק השני- בעלילה, שזור בד בבד עם הידע שהילד רכש בחלק הראשון, בצורה חיה ומעניינת וגורמת לו לחכות במשך כל השבוע לשיעור הבא".

אילה מספרת כי הורים רבים העידו בפניה כי הצפייה בשיעורי האנגלית מותנית בהתנהגות טובה בבית וניתנת כפרס עידוד לילדים. 

"חשוב לציין", היא מוסיפה, כי "מניסיוני הרב במסגרות הוראה שונות ב'בית יעקב', התוכן העלילתי והחוויתי כולו רצוף בנוסף ללימוד האנגלית - אותו רוכשים הילדים, גם בערכים נוספים המשולבים לאורך הסיפור".

נדמה כי דווקא בתקופה מאתגרת שכזו, אילה הייתה מהאנשים שלקחו את הקורונה למקום חיובי ובמקום להצטער על ההגבלות הרבות, היא פיתחה את השיטה ושכללה אותה כדי שתתאים לפלטפורמות הדיגיטליות ולדבריה התקופה הזו רק תרמה לבית הספר וחוללה מהפך בהנחלת לימוד האנגלית גם בשגרה הרגילה. "בזמן הזה שהתלמידים לא יכלו לבוא לביה"ס, הלכתי לאולפנים, שיפרתי את התכנית ובניתי עוד הצגות וסיפורים שיתאימו לצרכי המגזר החרדי באינטרנט וברוך ה', התכנית רק השתדרגה וכך גם ההיענות העצומה בקרב משפחות רבות שהצטרפו למסלול".

הצטרפו כעת לשני שיעורי חינם בשיטה פורצת הדרך ללימוד אנגלית>>>

אבל לא רק קורונה, אילה טוענת כי היתרון בשיעורים מול המחשב, הוא לא רק בזמן שלא מאפשר לימודים פרונטליים, אלא הם נוחים ללימוד במהלך השנה כולה.

כן, גם בשגרה רגילה, "הלימודים האינטרנטיים כשהם נעשים בצורה הנכונה, נותנים את הגמישות להחליט מתי לומדים ומתי עושים הפסקות וזאת גם הזדמנות מצוינת להראות לילדים תכנים מעשירים ולא פחות מעניינים משאר הדברים שהם צופים בהם".

ואיך אפשר בלי ליווי אישי, בנוסף לשיעורים הווירטואלים בהם צופים הילדים, אילה מעניקה יחס אדיב ומלווה באופן אישי את התלמידים במהלך כל השבוע, זמינה לענות להם לכל שאלה שרק ירצו לשאול ועוקבת אחרי ההתקדמות של כל אחד ואחד.

בסיום כל שיעור התלמידים מקבלים משימה שבועית מעניינת שהיא בעצם תרגול מעשי שעליהם לבצע. ילדים שהשלימו את המשימה בהצלחה מקבלים מדליה אותה הם שומרים לקבלת תגמול בתום הלימודים.

לסיום, אנו מבקשים מאילה שתשתף אותנו בחוויות ייחודיות מתוך בית הספר, "תראו, היו לא מעט, אבל שתי הודעות שקבלתי גרמו לי להבין שאני בדרך הנכונה ושהשגתי את 'המתכון המנצח'".

"במחזור הראשון שפתחתי" היא מספרת, "הייתה אימא ממרכז הארץ, שרשמה את כל שלושת ילדיה, כעבור כמה שבועות אני מקבלת ממנה הודעה 'נזעמת' כי היא ובעלה נאלצים ללמוד שפה חדשה בה יוכלו לשוחח ליד הילדים מבלי שיבינו, "עד היום דיברתי עם בעלי באנגלית וכעת הילדים כבר מבינים מה אנו 'מרכלים' עליהם". "ולא", היא צוחקת "לקורס צרפתית להורים יש עוד זמן".

הודעה שניה שקבלתי לאחרונה, היא מאמא שמספרת כי הבת שלה מתחננת להתחפש לדמות בה אני מופיעה בשיעורים, "כנראה שיש דרך לגרום לילד להפוך את הלימודים למה שיעניין אותו גם בעיתות הפנאי".

לסיכום, אומרת אילה, "ההורים נלהבים והתוצאות בשטח מדברות בעד עצמן. מדובר בשיטה מיוחדת ומעניינת, בפרט במגזר החרדי ואני מזמינה את כל מי שרוצה שהילדים שלו יעשו צעד משמעותי לרכישת שפה, להצטרף למעגל ההצלחה".

הצטרפו כעת לשני שיעורי חינם בשיטה פורצת הדרך ללימוד אנגלית>>>

 

לימודי אנגלית חוויה אילה ברלב קידספיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד