י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
איום בפילוג היסטורי

האם בעלזא בדרך ל'דגל'? 'אגודת ישראל' תתכנס לדיון מכריע

ביום ראשון יתכנסו חברי ועדת השמונה של אגודת ישראל לדיון מכריע בנושאים שמטלטלים את הסיעה ומאיימים על פירוקה מצד פרוש את אייכלר, לצד המחלוקת מול 'דגל התורה' באשר לקיום ההסכם בדמות הרכב הרשימה וחלוקת התפקידים בכנסת ובממשלה | בעלזא קורצת ל'דגל'

האם בעלזא בדרך ל'דגל'? 'אגודת ישראל' תתכנס לדיון מכריע
עצרת בחירות של 'דגל התורה' בבני ברק צילום: שוקי לרר

בצל האיום ששלפו השבוע ב'דגל התורה' כי לאור חילוקי הדעות בינם לבין 'אגודת ישראל', הם שוקלים להתמודד בנפרד, ולאחר ש'בחדרי חרדים' חשף כי האיום קיבל גיבוי של גדולי ישראל, שר התורה הגר"ח קנייבסקי ורה"י הגר"ג אדלשטיין, ביום ראשון בשעה 17:00 יתכנסו חברי ועדת השמונה של אגודת ישראל, לדיון משמעותי, שייתכן ויהיה הדיון האחרון קודם הגשת הרשימות, כשהמועד הסופי הוא יום חמישי בחצות ליל.

'בחדרי חרדים' דיווח השבוע כי חל מכשול באישור הרשימה שמאושרת ביגרה בפורום של המועצה הארצית של 'אגודת ישראל', שמונה כ-150 איש, אך בשל הסגר והמגבלות - היא לא יכולה להתכנס.

ב'אגודת ישראל' קיבלו חוות דעת משפטית ממשרד הבריאות כי לאור הגבלות הסגר לא ניתן לחרוג ולהתכנס לאישור הרשימה, ובמפלגה כבר החלו לחפש פתרונות.

בהמשך השבוע קיבלו במפלגה חוות דעת משפטית מעודכנת, לפיה ניתן לקיים את המפגש בקפסולות של עשר, כאשר במפלגה ממשיכים לבחון פתרון טכני לכינוס המועצה הארצית, כאשר ביום ראשון יוחלט סופית על הדרך, בה יאשרו את הרשימה לכנסת ה-24.

בנוסף, לדיון יעלה האיום של חברי 'דגל התורה' שזועמים על ההתנהלות ב'אגודת ישראל' במהלך ימי הקורונה והבהירו כי הם בוחנים אפשרות להתמודד בנפרד בבחירות, כאשר ב'אגודת ישראל' מאמינים כי לבסוף זה לא יקרה.

אך ב'אגודת ישראל' אמורים להתמודד עם הטענות שהעלו ב'דגל התורה', הכוללים דרישות שישנו את ההסכם בנוגע להרכב הרשימה וחלוקת התפקידים בכנסת ובממשלה. לטענת בכיר במפלגה החסידית, "ב'דגל התורה' מנצלים את חילוקי הדעות הזמניים במפלגה כדי להרוויח נקודות זכות פוליטיות, כאשר ב'אגודה' סירבו לנהוג כך בעת המחלוקת ב'דגל' עם 'הפלג הירושלמי'".

עוד יעלה בדיון ביום ראשון, הדרישות שהציבו בציר מאיר פרוש וישראל אייכלר, כאשר שתיים מתוך שלוש הדרישות, בהן הקמת ועדת כספים פנימית ושילוב קהילות נוספות מהמקום החמישי ואילך, מה שכבר נידון בדיונים הקודמים.

גם בנושא השלישי שנותר פתוח, הקרב בין בעלזא לויז'ניץ על המקום השלישי ב'אגודה' אמור לעלות לדיון, כאשר הצדדים ב'אגודת ישראל' אומרים כי יש רצון להגיע להבנות בין הצדדים ולהשרות אווירה טובה לקראת הבחירות.

בנוסף עולה השאלה, האם בעלזא בדרכה חזרה ל'דגל התורה'? בשיחות שקיימו בימים האחרונים נציגי החסידות עם ר' יענקי קנייבסקי, נאמן ביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הם הבהירו לו כי אם לא יקבלו את המקום השלישי ב'אגודת ישראל' - אזי חסידי בעלזא לא ישלשלו את האות ג' לקלפי, וכי במקרה ו'דגל התורה' תתמודד בנפרד, בעלזא מעוניינת להצטרף לרשימתם.

אגודת ישראל ישראל אייכלר דגל התורה בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד