י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בגלל סגירת השמים

עשרות חרדים תקועים במרוקו ללא אפשרות חזרה לארץ

כ-70 חרדים בעלי אזרחות ישראלית תקועים במרוקו ללא יכולת לשוב ארצה אל משפחותיהם בטווח הזמן הנראה לעין, בעקבות סגירת השמים | הם טסו להילולת רבי יצחק אבוחצירא ע"ה, כאשר בהלוך לא נאמר להם כי לא יוכלו לשוב ארצה במועד שנקבע | אחד מהם שוחח עם 'בחדרי' והביע חוסר אונים

עשרות חרדים תקועים במרוקו ללא אפשרות חזרה לארץ
חרדים במרוקו צילום: באדיבות המצלם

כ-70 ישראלים תקועים במרוקו ללא תנאים מינימליים, לאחר ששערי נתב"ג נסגרו ואין טיסות לישראל בשל הסגר שהגיע פתאום. מדובר בחרדים שנסעו לפקוד את קברו של האדמו"ר רבי יצחק אבוחצירה זצ"ל, לרגל יום ההילולא שחל בשבוע החולף.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הקבוצה תכננה לחזור אתמול או לכל המאוחר במוצאי שבת, ולא היתה שום התראה לפני הטיסה למרוקו כי אולי השערים ייסגרו, וכעת הם תקועים שם ומאלתרים מקומות שהייה.

חלקם ישנים בדירות, חלקם ישנים במלוניות, הם לא לקחו בחשבון שהם יאלצו להישאר שם זמן כה רב. ישראל, אחד הישראלים שתקוע שם, אומר ל'בחדרי חרדים' כי "כרגע יש אי וודאות גדולה לגבי החזרה, לכולם כאן תוכננה טיסה חזרה בזמן אחר, ועכשיו כולם ממש בחוסר אונים, חלקם נסעו להיות אצל רבנים מקומיים, יש כאן אנשים היסטריים, אנחנו מנסים לדבר עם חברי כנסת, אבל בינתיים כולם לא הצליחו לעזור, אנחנו לא יודעים מה לעשות".

כזכור בדיון בוועדת החוקה, שהתקיים ביום שני, בעקבות ההגבלות על התעופה וסגירת השמים, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, העריכה שסגירת השמיים תימשך לפחות חודש.

לדבריה, "שישה ימים זה רק עכשיו לעצור עכשיו ולעשות סדר אבל זה לא יספיק, זה צריך להיות יותר ארוך. 6 ימים לא ישנו דבר מבחינת הווריאנטים. נצטרך כמה שבועות כדי לאפשר למבצע החיסונים להתקדם בקצב מהיר כדי שגם אם ייכנסו ווריאנטים מדבקים, נוכל להשתלט עליהם. אנחנו מצמיחים את המוטציות בתל השומר ומנסים לראות אם החיסון עוזר. כרגע אנחנו לא יודעים למה החיסון לא יעיל ומניחים שלרוב המוטנטים הוא יעיל, אבל זה לוקח זמן".

קברי צדיקים מרוקו מרוקו חרדים ישראלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד