י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סיכום חדשות השבת בעולם

מדוע הופעלה אזעקה עולה ויורדת באיראן

כוחות הביטחון בהודו ממשיכים לחקור את נסיבות הפיצוץ בסמוך לשגרירות הישראלית • אחרי שמונה חודשים מוות ראשון מקורונה • אזעקות עולות ויורדות הופעלו הלילה בבירת איראן • סיכום חדשות השבת בעולם

מדוע הופעלה אזעקה עולה ויורדת באיראן
צפירה. אילוסטרציה צילום: pixabay

הפיצוץ ליד השגרירות הישראלית: משטרת ניו דלהי בודקת התכתבויות ביישומון טלגרם - המצביעות על מעורבות ארגון טרור איסלאמי, שעל פי דיווחים בתקשורת המקומית מזוהה עם אל קאעידה. על פי הדיווח החוקרים לא הגיעו עד כה "למשהו קונקרטי" - זאת מכיוון שרוב מצלמות האבטחה בזמן הפיצוץ לא עבדו. בתוך כך, מספר אזרחי איראן שפרטיהם נמצאים תחת חקירה הגיע ל-30.

שגריר ישראל בהודו רון מלכא אמר כי "ההערכה שמדובר באירוע טרור חבלני שכוון נגד שגרירות ישראל הולכת ומתחזקת. אולי יש כאלה שהתפתחות היחסים המדהימה בין המדינות לא טובה להם". בתוך כך, עיתון מקומי דיווח היום כי בזירה נמצאו שרידי מכתב המסביר כי הסיבה לפיצוץ היא נקמה על חיסולם של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, ומדען הגרעין הבכיר מוחסן פחריזאדה כסיבה וציינו כי מדובר רק ב"קדימון".

‏טייוואן: מקרה מוות ראשון מקורונה מזה שמונה חודשים עקב התפרצות של הנגיף בבית חולים מקומי.

‏בסין אובחנו ביממה האחרונה 52 נדבקים בקורונה, 16 מהם נדבקו מחוץ למדינה. מפרוץ המגפה דווח בסין על כ-89,400 נדבקים בקורונה. מניין המתים נותר ללא שינוי והוא עומד 4,636 בני אדם.

איחוד האמירויות תחל מחר בהפצת החיסון הסיני לקורונה לציבור הרחב.

‏במקסיקו אובחנו ביממה האחרונה 16,374 בני אדם חיוביים לקורונה. בנוסף 1,434 חולים מתו מהנגיף. בכך עלה מספר המאומתים במדינה ל-1,841,893 נדבקים ומספר המתים מהנגיף ל-156,579

‏קורונה בארה"ב: בעקבות צו הנשיא ביידן - הציבור יחוייב לעטות מסכות בתחבורה ציבורית ובתחנות להסעת המונים החל מיום שני הקרוב.

הסכם הגרעין האיראני: המשטר האיראני מתנגד לצירוף מדינות חדשות להסכם, כך אמר היום דובר ממשרד החוץ האיראני. זאת לאחר דבריו של נשיא צרפת אתמול - לפיהם כל משא ומתן מחודש עם האיראנים יהיה חייב לכלול את סעודיה.

אזעקות עולות ויורדות הופעלו הלילה בטהרן בירת איראן. זאת הפעם הראשונה מאז מלחמת איראן-עירק שמופעלת אזעקה. הגורמים הרשמיים טוענים: "מי גשמים חדרו למערכת האזעקה של מתחם שגם לתקלה במערכת".

קורונה איראן אזעקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד