י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מקומם מטריד ומדאיג

כאילו אין קורונה: המשטרה רשמה קנסות לחוגגים במסיבות בשבת

בעוד התקשורת הכללית בישראל, שמה זרקור על הפרות הסגר במגזר החרדי ומרבה להדהד אירועים והתבטאויות שונות במגזר בכותרות ראשיות, הרי שאת ההפרות במגזר החילוני היא כמעט מעלימה לגמרי מעין הציבור. רק בשבת האחרונה פיזרה המשטרה התקהלויות רבות ורשמה קנסות

כאילו אין קורונה: המשטרה רשמה קנסות לחוגגים במסיבות בשבת
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

משטרת ישראל עומדת בחזית המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, המבצע המיוחד קיבל שם מיוחד "אחריות מנצחת". בסוף השבוע האחרון נראה כי מגזר מסוים החליט כי הוא מסיר את האחריות, ויצא לחגוג להתאסף ולהתקהל.

סיכום האכיפה שסיפקה המשטרה מביישת ומטרידה, ומעלה תמונה מדאיגה של התעלמות מהנגיף במגזר הכללי, עשרות ערים מאות מבלים, אלפי קנסות - מביש.

על פי הנתונים שפרסמה המשטרה נרשמו ע״י השוטרים בסוף השבוע האחרון יותר מ-7,000 דו״חות. השוטרים נתקלו בכל רחבי הארץ בהפרות בוטות של איסור ההתקהלות והתנועה, בפרט בעת קיום מסיבות בסתר ורשמו מאות דו״חות למפרים שהתקהלו.

ירושלים

בפעילות המשטרה בסוף השבוע האחרון בבירה, אותרה מסיבה רבת משתתפים שחלקם ניסה להסתיר עצמו בכל דרך אפשרית. כוחות המשטרה שנכנסו למקום איתרו עשרות, חלקם תחת השפעת אלכוהול שהחלו מתעמתים עם השוטרים. בסריקות במבנה, אותרו משתתפים רבים המנסים להסתיר עצמם מפני השוטרים מתחת לשולחנות, מאחורי וילון, במרתף הבית ובחדרים נעולים.

חלק מהמבלים אף ניסו לטפס בסולם על מנת לצאת מעבר לחומת חצר הבית. חשוד אחד נעצר בגין תקיפת שוטרים, ובבדיקה התברר כי מארגנת המסיבה עפ״י החשד הנה חולת קורונה ומפרה בידוד והיא זומנה לחקירה. במהלך האירוע נרשמו עשרות דו"חות למשתתפי המסיבה שהופסקה והם פוזרו מהמקום.

בנוסף אותרו בירושלים מספר מסיבות בהן עשרות משתתפים. אחת מהמסיבות אותרה לאחר שהתקבל דיווח כי קיים חשש לחיי אדם במקום. כוחות משטרה שהגיעו למקום נאלצו לפרוץ את דלת המקום שם אותרו עשרות צעירים רוויים באלכוהול שחלקם החל להתעמת עם השוטרים ואחד המבלים אף נעצר בגין איומים. המסיבה הופסקה והמקום נסגר לאחר שבוצעה אכיפה בגין ההפרות.

חולון

בחולון חשפה שמטרה התקהלות רבת משתתפים בדירה וביצעה אכיפה במקום. אחד הנוכחים הסתתר מחוץ לחלון מהשוטרים ובשלב מסויים נפל מהחלון, ופונה לקבלת טיפול רפואי.

טייבה

במהלך סוף השבוע התקבל דיווח במוקד המשטרה אודות מסיבה רבת משתתפים בטייבה. שוטרים הגיעו למקום והורו לנוכחים להתפזר. לבעל המקום ולדי ג׳יי נרשמו דו״חות ע״ס 5000 שח, וכן נרשמו דוחות נוספים למשתתפים שלא שעו להוראות השוטרים לעזוב את המקום.

אשדוד

כוחות משטרה איתרו באשדוד במהלך סוף השבוע 2 מסיבות בהן עשרות משתתפים ונרשמו נגדם 38 דו״חות בגין הפרת התקנות.

במקרה הראשון אותרה מסיבה במבנה סגור. חלק מהנוכחים שהבחינו בשוטרים, נמלטו מהמקום. במקום נרשמו דו״חות והם פוזרו לבתיהם. כמו כן נגד מפעיל המקום נרשם דו״ח על סך 5000 והוא זומן להמשך הליך במשטרה.

במקרה השני השוטרים הגיעו לפארק בעיר, שם איתרו אוהל גדול שהוקם במקום, בו כמה עשרות בני נוער וצעירים שקיימו מסיבה. חלק מהנוכחים ניסו להימלט כשהבחינו בשוטרים ובפעילות נרשמו דו״חות למפרים.

ראשון לציון

כפי שדווח כבר ביום שישי, בראשון לציון אותרו כ-150 משתתפים במסיבה, כאשר במקום אותר גם חולה קורונה מאומת שזומן לחקירה ונשלח לביתו. המבלים במקום סירבו לפתוח את הדלתות והחלו לרסס גז פלפל לעבר השוטרים, כשחלקם ניסו להימלט דרך החלונות ולהתחבא בשירותים ועל גג המבנה. לאחר זמן קצר הצליחו השוטרים להיכנס למקום ולהפסיק את האירוע.  אחד מהמבלים נעצר לאחר שתקף את השוטרים בכניסתם. בסה"כ נרשמו במקום 103 דו״חות קורונה בגין הפרות שונות.

תל אביב

המשטרה ערכה בסוף השבוע פעולות אכיפה גם בעיר תל אביב-יפו למען שלום הציבור ובטחונו, במסגרתה השוטרים קיבלו דיווח על הקמת רעש הבוקע מדירה ברח' אלנבי בת"א. שוטרי תחנת לב ת"א הגיעו לדירה והמבלים ניסו לבלום את כניסת השוטרים למקום. עוד הבחינו השוטרים כי בדירה נוכחים 11 מבלים, ללא מסיכות, כשבקבוקי אלכוהול בדירה ותוך הפרה בוטה של הנחיות משרד הבריאות. שוטרי תחנת לב ת"א פיזרו את המסיבה, לא לפני שקנסו את בעל הדירה בדו"ח ע"ס 5,000 ש"ח ואת עשרות המבלים בדו"חות ע"ס 500 ₪ כל אחד.

הרצליה

ברח' העוגן בהרצליה חשפה המשטרה בסוף השבוע מסיבה ביתית ובה עשרות מבלים, עם כניסתם של שוטרי תחנת גלילות לדירה, הם הבחינו בעשרות רבות של מבלים ובהמשך, גילו כי חלקם מתחבאים מאחורי ובתוך ארון בדירה. כלל המבלים בדירה היו ללא מסיכות ובדירה נמצאו בקבוקי אלכוהול רבים. שוטרי תחנת גלילות פיזרו את המסיבה, לא לפני שקנסו את בעלי הדירה בדו"ח ע"ס 5,000 ₪ וכן בדו"ח נוסף ע"ס 1,000 ש"ח בגין סירוב לפיזור ההתקהלות. שאר המבלים במקום נקנסו בדו"חות ע"ס 500 ₪.

בנוסף, המשטרה חשפה בסוף השבוע מספר הפרות של אזרחים ששהו בדרך אריאל שרון בחוף הכוכבים בהרצליה. כשהם ללא מסיכות ורחוקים מביתם ללא מטרה חיונית כפי שנקבע בהנחיות משרד הבריאות. שוטרי תחנת גלילות קנסו את מפרי ההנחיות בדו"חות על סך 500 ש"ח ושלחו אותם בחזרה לביתם.

חיפה

המשטרה חשפה בסוף השבוע עשרות מבלים בשני אירועים בחיפה רשמה קנסות לבעלי המקומות וזימנה אותם לשימוע. המשטרה הגיעה בעקבות קבלת דיווח משוטרת שעבדה במחסום סמוך למקום, בשני האירועים מדובר היה בעשרות מבלים ללא מסיכות, אלכוהול ומוסיקה.  השוטרים פיזרו את המבלים ורשמו להם קנסות ע"ס 500 ש"ח וכן קנסו את בעלי המקום כל אחד ב- 5,000 ש"ח וזימנו אותם לשימוע מחר בתחנת משטרת חיפה.

כל הנ"ל לפני שהזכרנו את ההפגנות ההמוניות השבועיות שם מתחילת התפרצותו של הנגיף לא נשמרים ההנחיות של משרד הבריאות.

המשטרה קוראת לציבור כולו להימנע מהתקהלויות ומסיבות גם ברשות היחיד ולהקפדה על קיום ההנחיות, הכל בכדי למנוע הדבקה המונית ואת הצורך באכיפה ולהצליח באתגר הלאומי של הורדת שיעור התחלואה בישראל. ישראל ניצבת בחזית המאמץ הלאומי לבלימת המגפה, אולם כל אדם נושא באחריות ונדרש למלא אחר הנחיות משרד הבריאות, שהרי התנהגות הפרט משפיעה על בטחון כלל הציבור ובריאותו.

קורונה סגר חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד