י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החילוץ מקייב

כך חזרו כ-40 ישראלים לארץ כשהגבולות סגורים

השמיים סגורים? 'צייד הטיסות' מציג: כך תיכנסו לישראל • עם סגירת השמיים נתקעו עשרות בקייב, לאחר התארגנות מהירה הם הצטרפו למשפחה שהמתינה להם בטורקיה, משם לירדן ולביתם בישראל 

כך חזרו כ-40 ישראלים לארץ כשהגבולות סגורים
מטוס של חברת דלתא איירליינס, אילוסטרציה צילום: unsplash

קבוצת ישראלים שהייתה התקועה בקייב בירת אוקראינה, לאחר ביטול טיסתם עם סגירת השמיים בעקבות נגיף הקורונה המשתולל, לא מצאו דרך לחזור לארץ. טיסות ישירות, וגם כאלו שלא ישירות, כידוע אין בימים אלו.

"היי, אנחנו תקועים כאן בקייב, התאספנו כמעט 30 אנשים שתקועים וטיסתם בוטלה ואנחנו לא מצליחים לחזור לארץ" התקשר משה, אחד מאלו שנתקעו בקייב יחד עם אחותו ובעלה ל'צייד הטיסות', "לא אכפת לנו איך, בכל דרך שתוכלו לעזור, גם דרך ירדן או מצרים ונחזור ברגל מצידי, העיקר שנגיע לארץ", התקבלה הפנייה הדחופה אצל 'צייד הטיסות'

בצייד הטיסות יצאו במבצע חילוץ של הקבוצה מקייב, יחד עם עוד משפחה שנתקעה בטורקיה בלי אפשרות לשוב לארץ.

מנהל אתר 'צייד הטיסות' סיפר ל'בחדרי חרדים': "סידרנו לכולם בדיקת קורונה עם תוצאות מהירות בקייב, הקבוצה עלתה על טיסה לאנקרה בטורקיה. באנקרה, הצטרפה המשפחה התקועה בטורקיה, וסידרנו להם טיסה לירדן".

עוד הוא מספר כי "בשדה התעופה בירדן עשו שוב בדיקות קורונה לכולם. בנס יצאו כולם שליליים ואף אחד לא נתקע לשבועיים בירדן. ביציאה ממתחם הבדיקות של שדה התעופה בירדן, חיכו להם מוניות של חברה ירדנית העובדת עם צייד הטיסות, ומשם, הגיעו לארץ למעבר הגבול אלנבי. בתיאום עם מעבר הגבולות, הושג אישור והקבוצה נכנסה לארץ".

"מסע מפרך, שעבר ברוך השם בשלום. לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם מישהו היה יוצא חיובי בירדן וניתקע שם לשבועיים במתקן בידוד ממשלתי" סיכם המנהל בסיפוק.

צייד הטיסות ירדן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד