י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שנה בצל הנגיף

סקר רופאים נרחב: זהו התאריך בו נחזור לשגרה

נגיף הקורונה החל את דרכו בשוק בהוואן שבסין, משם הוא הלך והתפתח לממדים מפלצתיים וכלל עולמיים, במקביל לבצע החיסונים הנרחב נגדו הוא הולך ומפתח מוטציות בזה אחר זה • 438 רופאים ענו על סקר מיוחד: באיזה תאריך נחזור לשגרה, ולכמה זמן החיסון עמיד

סקר רופאים נרחב: זהו התאריך בו נחזור לשגרה
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

נגיף הקורונה כבר מתעתע בכל העולם כבר למעלה משנה, רק בישראל המתמודדת יחסית בצורה מוצלחת מול הנגיף מתו אלפים, ואזרחי המדינה ישובים כעת בסגר שלישי ומהודק המתארך עוד ועוד, מחר (ראשון) צפויים להאריך את הסגר עוד, השמיים סגורים והכלכלה מתרסקת.

בחדשות 12 ערכו סקר מיוחד בקרב 438 רופאים, מ-27 תחומי רפואה שונים, על מנת לנסות ולהעריך מה יהיה סופו של הנגיף, והאם בכלל נשוב לחיים הרגילים אותם הכרנו עד לפני שנה.

הפסימיים שברופאים, היו הרוב – 53%, והם טענו כי החיים לא יחזרו להיות כשהיו, מולם הציגו 42% מהנשאלים תחזית אופטימית יותר תוך שהם מאמינים כי מתישהו החיים כן יחזרו למסלולם המוכר והבטוח.

לאחר שנחזור לשגרה היו האופטימיים הרוב, 69% מהרופאים שהשתתפו בסקר סבורים כי לאחר החזרה לשגרה תישארנה הגבלות מועטות מאד, מנגד 25% מהנשאלים הבהירו כי הריחוק החברתי והמסכות כאן כדי להישאר, לפחות בזמן הקרוב.

שאלת השאלות בסקר היה המועד בו מעריכים הרופאים שנחזור לשגרה. 7% מהרופאים הציגו תחזית פסימית וטענו כי ייקח הרבה שנים עד שנוכל לחזור ולהתקהל באין חשש, 46% טענו כי מדובר בסיפור שייקח עוד שנה עד שהנגיף ינוצח וההגבלות תוסרנה כליל. 46% נוספים הביעו אופטימיות וטענו כי כבר בחודשים הקרובים בין אפריל לדצמבר, כבר נחזור לשגרה.

למרות שמשרד הבריאות מעניק את תעודת המתחסן – הדרכון הירוק עם תוקף של חצי שנה, 44% מהרופאים סבורים כי החיסון מעניק הכנה למשך שנה. 13% הגדילו וטענו כי החיסון מספק הגנה עד שנתיים.

גם לסאגת המוטציות נדרשו הרופאים שהשתתפו בסקר, ובעוד ש-42% מהנשאלים הביעו אופטימיות ואמרו כי התפתחותן של המוטציות לא תשנה את הערכתם של המועד בו נחזור לשגרה. 58% טענו מנגד כי המוטציות כן תשפענה על הקצב של החזרה לשגרה שיתארך בעקבות כך.

עוד עלה מהסקר, כי כבר בעת עריכת הסקר כ-75% מהרופאים כבר היו אחרי שתי מנות חיסון, כ-20% היו בתקופת ההמתנה שבין שני החיסונים. רק 1% מהרופאים הצהיר כי אינו מתכוון להתחסן.

הסקר נערך בימים האחרונים בין הרופאים המנויים על פורטל הרפואה אי-מד והרופאים החברים בפאנל המשיבים של חברת הסקרים 'פארמה קווסט'. כאמור, בסך הכל השתתפו בסקר 438 רופאים.

לסיכום כתבו ב'חדשות 12': "מאחר שאין בידינו מידע אחר, נראה לנו כי דעת הרופאים כפי שבאה לידי ביטוי בסקר זה נותנת כלי שניתן להשתמש בו לתכנון עתידי. אנו נמשיך לעקוב עד כמה התוצאות אכן תואמות למציאות המתפתחת ונחזור לבדוק את דעת הרופאים בהמשך".

ואנחנו נסיים ונצהיר, כי אנו סמוכים ובטוחים שכל הקורה אותנו, מתרחש על ידי מסובב הסיבות, ובידו להעלים את הנגיף ב'רגע כמימריה'. ואנו מלאים בתפילה ותקווה 'אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתך'.

קורונה רופאים סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד