י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בגלל טענות על 'שופרסל'

בית המשפט עוצר את בשורת המענקים של דרעי

למורת רוחן של משפחות נזקקות רבות בישראל, ביהמ"ש עצר בערב שבת את תכנית מענקי המזון שיזם השר אריה דרעי | כעת התכנית תיתקע מספר חודשים ואפשר שתצא לפועל אחרי חג הפסח ומערכת הבחירות

בית המשפט עוצר את בשורת המענקים של דרעי
ילדים חרדים מול מקרר מוצרי חלב צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט ביום שישי לעצור את מענקי המזון שיזם השר אריה דרעי, זאת בעקבות עתירה שהגישה עמותת 'פתחון לב' ובה עלו טענות על היעילות של חברת 'שופרסל' שזכתה במכרז חלוקת המענקים.

מדובר בתקציב שהשיג יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בקיץ האחרון, העומד על סך 700 מיליון שקל ויעבור לטובת האזרחים שזכאים להנחה בארנונה שיקבלו תלושי מזון בעקבות המצוקה הכלכלית בתקופת הקורונה.

בזמן שבית המשפט דחה את העתירות על כך שהמענק הוא בגדר "שוחד בחירות", העתירה הנוכחית שנידונה עסקה בזכיינית התלושים ובטענה כי לא תוכל לעמוד במחויבות, כך עלתה טענה כי למרות שהתחייבו למספר נקודות חלוקה, חלקם התבררו כפיקטיביות.

בעקבות הטענות, השופט אלי אברבנל הודיע ביום שישי כי התוכנית תיעצר והוציא צו על תנאי עד לבירור הטענות, כאשר השופט הודיע כי הסיכויים של העותרת לזכות במכרז הם לא אפסיים ולכן אם יוציאו את ההליך לפועל, לא יהיה ניתן לבטלו.

החלטת השופט תעכב את הוצאת הפרויקט לפועל, כאשר כבר חל עיכוב של למעלה מחצי שנה בעקבות בעיות בירוקרטיות. כעת הערכה היא כי התוכנית תצא לדרך רק לאחר חג הפסח ולאחר הבחירות. כך שעשרות משפחות נזקקות יסבלו עוד חודשים עד לבירור העתירה.

נציין עוד כי מי שתמך בעתירה זו הוא ארגון אשל חב"ד, ששיתפו פעולה ותיאמו עם עמותת 'פתחון לב', שאף הגישה בקשה לזכות במכרז חלוקת תלושי המזון ולא זכתה במקום הראשון כפי שציפתה.

במשרד הפנים הגיבו להחלטת השופטים ומסרו: "מצער שדווקא העותרת שגרמה לצו המניעה, היא מתיימרת להיות עמותה לעזרה למשפחות הללו וכעת היא הגורמת לנזק הגדול למשפחות הנזקקות. יש לפעול במהירות וללא דיחוי, כדי לסייע למשפחות המוחלשות במזון בסיסי, משפחות שעבורן הקורונה היא סיוט כלכלי מתמשך ומסע הישרדות יום-יומי".

מוצרי מזון תלושי מזון מענקים אריה דרעי שופרסל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד