י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
במשרד הבריאות מודים

החיסון לקורונה לא יעיל לכל המוטציות

"אין לנו עדיין עדויות לזה שמי מהווריאנטים עמיד לחיסון לגמרי אבל יש כמה עדויות ראשוניות להגיד שאולי יעילות החיסון פחותה במידה מסויימת עם הווריאנט הדרום אפריקני", כך אומרת הערב ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות

החיסון לקורונה לא יעיל לכל המוטציות
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

התפשטות המוטציות בישראל ומאבק החיסונים: ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אומרת הערב (מוצ"ש) כי ישנן עדויות ראשוניות לכך שהחיסון נגד קורונה יעיל פחות למוטציה הדרום אפריקנית.

בריאיון למיכל רבינוביץ' ב'כאן 11' אמרה אלרעי פרייס כי מוטציה שעמידה לחיסון היא מדאיגה מאוד. "אין לנו עדיין עדויות לזה שמי מהווריאנטים עמיד לחיסון לגמרי אבל יש כמה עדויות ראשוניות להגיד שאולי יעילות החיסון פחותה במידה מסויימת עם הווריאנט הדרום אפריקני".

היא ציינה כי גם משרד הבריאות עורך בדיקות כל העת. "גם אנחנו בישראל עושים בדיקות, נגדים אותו במעבדה ומנסים לבדוק את היעילות נגדו".

לאחר שפורסמו מספר דיווחים שונים בנושא, ארגון הבריאות העולמי הודיע השבת כי יש לחסן גם נשים בהריון. ד"ר אלרעי פרייס התייחסה לנושא ואמרה כי "אין מה לחשוש, המלצתי גם לחברות שלי בהיריון ואנשים שעובדים איתי. זו טכנולוגיה שהיא בטוחה. אין סיבה לחשוב שתהיה בעיה עם החיסון. כל האיגודים המקצועיים ממליצים על זה. עכשיו כשהתחלואה כל כך קשה והנגיף כל כך מדבק ורואים נשים צעירות ובריאות שחולים ומגיעות למצב שהן צריכות מכונות לב ריאה – זה קורע לב ואפשר למנוע את זה".

שרון אלרעי פרייס חיסון לקורונה המוטציה הדרום אפריקאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד