כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חוק הקנסות יעבור?

מחר בחצות הסגר פג: הממשלה תדון בהארכתו

יום פוליטי סוער צפוי גם מחר, כאשר מליאת הכנסת תנסה לחוקק סופית את חוק העלאת הקנסות על הפרות הסגר, חרף התנגדות הסיעות החרדיות והערביות. לאחר מכן צפויה הממשלה להתכנס ולדון בהארכת הסגר שבינתיים לא נראה אפקטיבי

מחר בחצות הסגר פג: הממשלה תדון בהארכתו
המשטרה אוכפת את הסגר צילום: דוברות המשטרה

שעות לפני שיפוג תוקפו של הסגר השלישי, מחר (ראשון) בצהריים, צפויה הממשלה להתכנס ולדון בהארכת הסגר במספר ימים והעלאת הקנסות - למרות התנגדות החרדים.

מחר בחצות צפוי לפוג תוקפו של הסגר וחברי הממשלה ידונו בהארכתו בחמשה עד שבעה ימים נוספים. ההבנה בקרב חברי הממשלה היא, שלמרות נתוני התחלואה הגבוהים, במידה ולא היה סגר הם היו מכפילים את עצמם ועל כן יש להאריך את הסגר.

כאמור, ישיבת הממשלה צפויה להתכנס רק אחרי שהכנסת תתקן את חוק הקנסות בקריאה שנייה ושלישית ותכפיל את הקנס שמוטל על מוסדות ציבור שפותחים בניגוד להנחיות. חברי הכנסת החרדים לא צפויים להתנגד להעלאת הקנסות לאחר שקיבלו הנחיה לשתוק בנושא, אך לא יתנו ידם ויצביעו בעדה.

לאחר מכן ידרוש ראש הממשלה בנימין נתניהו להאריך את הסגר בשבוע נוסף, אולם יו"ר כחול לבן בני גנץ צפוי לדרוש תוכנית יציאה מראש כתנאי להארכת הסגר, שתכלול את מערכת החינוך והמסחר. בנוסף, הוא ידרוש להאריך את הסגר במספר ימים בלבד ולא בשבוע שלם. הפשרה המסתמנת - הסגר יוארך רק עד מוצאי השבת הבאה.

סגר חוק הקנסות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד