י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מינוי מנכ"ל אסותא: ה'מיטה החולה' הבאה?

בראש 'אסותא', הגוף שהתחרה מול עמותת 'רפואה וישועה' של איחוד מוסדות גור, ונותר כמתמודד יחיד במכרז להקמת בית החולים באשדוד, הועמד לא אחר מאשר המנכ"ל המתפטר של ליצמן. מסריח? לא נכחיש

תקין? ד"ר איתן חי עם
תקין? ד"ר איתן חי עם

משהו מאוד לא תקין, משתקף מתוך מינויו של ד"ר איתן חי עם, מי שהיה עד לפני שלושה שבועות מנכ"ל משרד הבריאות, למנכ"ל 'אסותא' שירותים רפואיים.

דירקטריון 'אסותא' אישר את המינוי ונתן לו פרסום, תוך הדגשה שהכניסה המעשית לתפקיד תתבצע רק עם תום 'תקופת הצינון' המתחייבת מתפקידו הקודם.

לכאורה, נשמע ונקרא כמו משהו ללא דופי.

אלא שלא הציבור, וגם לא כל מי שאמור להיות ער למינהל לא תקין במדינה, חשוף ליחסי הגומלין ההדוקים ביותר שנוצרו בין שני התפקידים האלה בימים אלה דווקא, ואין להם את הכלים לקבוע כי גם בתום 'תקופת הצינון' על-פי חוק, יש יותר מטעם לפגם במינוי הזה.

אולי זו הסיבה שמיהרו להכריז עליו בתוך 'תקופת הצינון' על פי הספר, ולבדוק את התגובות. אבל זו רק השערה, לא מופרכת וגם לא מבוססת.

'אסותא שירותים רפואיים' הוא אחד מהמתמודדים על המכרז להקמת בית החולים החדש בעיר אשדוד. על בניית בית החולים החליטה הכנסת בחוק, והנושא הפך לאחרונה, ובעיקר מאז נכנס ח"כ יעקב ליצמן לתפקידו כסגן שר הבריאות, לאחד מיעדי הדגל של המשרד. מאמצים אין קץ הושקעו בקידומו של הפרויקט מול נערי האוצר, המתנגדים לו, למרות שאושר בחוק. הם מצדם עושים הכל, מעת לעת, כדי לגרום לדחיה נוספת ביציאתו אל הפועל.

שלושה גופים נמצאו כמתאימים להתמודד על המכרז להקמת בית החולים: 'שירותי בריאות כללית', שפרשה ממנו כעבור זמן קצר, עמותת 'רפואה וישועה' הפועלת במסגרת 'איחוד מוסדות גור' ו'אסותא' שירותים רפואיים.

לקראת ההחלטה על הזוכה, ממשיכים לטעון במשרד האוצר כי הקמת בית החולים מיותרת, וסבורים שיש להפנות את כל המשאבים תחילה לפיתוח בית החולים ...'ברזילי' באשקלון.

על רקע זה, ומסיבות נוספות, שביניהם נשמעה גם הטענה על העדפת 'אסותא' במכרז, החליטו 'שירותי בריאות כללית' ו'רפואה וישועה' לפרוש מהמכרז. זה קרה למרות שבראש המשרד עומד ליצמן - איש חסידות גור.

במקביל נודע, כי למבקר המדינה הגיעו בתקופה האחרונה תלונות סרק על קשר שקיים, כביכול, בין המאבק של ח"כ ליצמן בנושא בית החולים 'ברזילי' באשקלון, ובין העניין שיש לו בקידום בית החולים החדש באשדוד. אין צורך לומר שהדברים משוללים כל יסוד ואף אינם עומדים בשום מבחן של הגיון ישר. איך אומרים? - "מה הקשר"? עוד קצת גם היו טוענים שליצמן זרע בחצר 'ברזילי' עצמות מ...ה'טשולנט'.

ד"ר איתן חי עם התפטר, כזכור, על רקע עמדתו התקיפה והעקרונית של סגן השר ליצמן, בעניין בית החולים 'ברזילי', שאודותיה נסובה התלונה למבקר המדינה.

עתה נחשף לפתע שבראש 'אסותא', הגוף שהתחרה מול עמותת 'רפואה וישועה' של איחוד מוסדות גור, ונותר כמתמודד יחיד במכרז להקמת בית החולים באשדוד, הועמד לא אחר מאשר המנכ"ל המתפטר של ליצמן.

אם תשאר 'אסותא', שהוא יעמוד בראשה, המתמודדת היחידה במכרז לבניית בית החולים באשדוד וגם תזכה בו, נשאר אנו עם טעם מר ועם הרבה סימני שאלה.

שום 'תקופת צינון' לא תצליח להפשיר אותם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד