י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עורכי דין מנסים לבטל

עיריית אנטוורפן הוציאה צו סגירה לבית הכנסת בעלזא

אחרי הפרות חוזרות ונשנות של הנחיות ההתקהלות בתקופת הקורונה, עיריית אנטוורפן סגרה את בית הכנסת של חסידי בעלזא בעיר. עורכי דין שנשכרו מטעם הקהילה מנסים לבטל את רוע הגזירה

עיריית אנטוורפן הוציאה צו סגירה לבית הכנסת בעלזא
שוטרים בביהכנ"ס של בעלזא באנטוורפן צילום: באדיבות המצלם

עיריית אנטוורפן, הוציאה צו סגירה לבית הכנסת של חסידות בעלזא בעיר למשך חודש. לטענת הרשויות המקומיות בית הכנסת הפר את הנחיות הקורונה.

המשטרה באנטוורפן נעלה את הדלתות של בית הכנסת של חסידות בעלזא במנעולים ובסרט אזהרה משטרתי, והודיעה כי המקום סגור לחודש הקרוב בשל "כניסת יותר מתפללים מהמותר".

על פי לשון החוק, רק 17 אנשים יכולים לשהות במבנה אחד, והעירייה הודיעה כי היא תאשר לכולם לפתוח בתנאי שיקיימו את ההוראות, המשטרה הודיעה לבעלזא גם אחרי שסגרה את המקום, היא מוכנה לפתוח את המקום חזרה, בתנאי שהם יתחייבו לקיים את החוק.

בית הכנסת התחייב, אך בסוף השבוע התקיימה ישיבה בעירייה, ואחד מבין המשתתפים אמר כי בית הכנסת לא יקיים את לשון החוק, וציין כי בית הכנסת הפר את ההוראות כמה פעמים, לכן החליט ראש העיר באר דה ובר לסגור את המקום למשך ודש שלם, הנהלת בית הכנסת לא מוותרת ופנתה לעורכי דין שיטפלו בנושא מול גורמי החוק.

הדברים הללו מגיעים לאחר שראש העיר אנטוורפן, באר דה ובר, נפגש בסוף השבוע עם גאב"ד אנטוורפן, הגאון הרב אהרן שיף, במתחם בדיקות קורונה. הרב הגיע למקום לעקוב אחר מצב הקהילות, שם היה גם ראש העיר, הצדדים ניסו להרגיע את הרוחות על רקע איומיו של ראש העיר לסגור את מוסדות החינוך החרדיים אם התלמידים לא יעברו בדיקת קורונה.

ראש העיר התנצל בפני הגר"א שיף על הדברים שהתייחס אנטישמיות הרבה שישנה סביב היהודים וכי חייבים להוריד את מפלס האנטישמיות, וחייבים לוודא שלא מאשימים את היהודים., ראש העיר אמר כי הדברים היו צריכים להיעשות בצורה אחרת, ומהלכים רגישים צריכים להיות בתיאום עם הרבנים לפני שיוצאים בהודעות בומבסטיות.

סגירת בתי כנסת אנטוורפן החסידית חרדים אנטוורפן חסידות בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד