ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הכרת הטוב

ניצול שואה הוריש 2 מיליון אירו לכפר בצרפת

ניצול שואה הוריש 2 מיליון אירו לכפר צרפתי שהסתיר את משפחתו במהלך מלחמת העולם השנייה | אריק שוואם ומשפחתו המורחבת הגיעו לכפר בשנת 1943 ונשארו שם לאורך המלחמה עד 1950

ניצול שואה הוריש 2 מיליון אירו לכפר בצרפת
כפר צרפתי, אילוסטרציה צילום: Unsplash

אריק שוואם מאוסטריה, שנפטר בגיל 90 ב-25 בדצמבר 2020, הוריש חלק גדול מהונו לכפר הצרפתי לה שאמבון-סור-ליניון, שתושביו הסתירו חלק ניכר ממשפחתו במהלך מלחמת העולם השנייה, כך על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AFP.

אתר ה'גארדיאן' מדווח כי הכפר ממוקם על שטח הררי נידח בדרום מזרח צרפת, במקום ישנה קהילה פרוטסטנטית שהייתה ידועה בנתינת מקלט לנרדפים מכל הדתות. "זה סכום גדול עבור הכפר", כך אמר ראש הכפר, ז'אן מישל איראוד.

דניז ואלאט, עוזרת תרבות ותקשורת בכפר אמרה לתקשורת המקומית, כי "נוטריון יצר קשר עם העיירה לפני כשלושה שבועות כדי לדון בתרומה". לנפטר לא היו ילדים.

במהלך מלחמת העולם השנייה, כומר מקומי ואשתו הקימו ארגון להגנה של פליטים יהודים מפני הנאצים הכובשים ומשתפי פעולה צרפתים. השמועה התפשטה דרך קבוצות זכויות אדם מפה לאוזן והכפר הפך למוקד של תנועת ההתנגדות, כאשר תושבים רבים הסתירו את היהודים שברחו מהנאצים.

שוואם ומשפחתו המורחבת הגיעו לכפר בשנת 1943 ונשארו שם לאורך המלחמה עד 1950, הוא ביקש שהכסף הניתן לכפר ישמש לצרכים חינוכיים וליוזמות נוער.

כ -2,500 יהודים הוסתרו על ידי הכפר הצרפתי במהלך המלחמה, ותושביהם זכו מאוחר יותר להכרה של "חסיד אומות העולם" על ידי יד ושם. לפני מלחמת העולם השנייה הכפר הסתיר גם כמרים שנמלטו מהמהפכה הצרפתית ופליטים ממלחמת האזרחים בספרד. ולאחרונה מהגרים ופליטים ממזרח התיכון ואפריקה.

ניצול שואה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד