ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
'שערורייה'

בגלל הסגר: ועדת הסל לא מתכנסת - והחולים סובלים

חברי הוועדה לא מוכנים להיפגש בזום. אביו של ילד חולה: "ההמתנה מורטת עצבים" | מהוועדה נמסר בתגובה: "מורכבות הדיונים מחייבת ישיבות פיזיות"

בגלל הסגר: ועדת הסל לא מתכנסת - והחולים סובלים
תרופות בחורף צילום: pixsabay

הסגר שמתארך פוגע גם בחולים שממתינים לתרופות: הוועדה שאמורה היתה להתכנס לדיון סופי השבוע, דחתה את הישיבה, ומאות אלפי חולים שממתינים בימים אלו להחלטת ועדת סל התרופות ייאלצו להמתין שבוע נוסף.

הדיון המסכם של ועדת סל התרופות צפוי להתקיים ביום שני הבא. המשמעות היא שתרופות חדשות, חלקן מצילות חיים, יינתנו לחולים לא לפני אמצע פברואר. בוועדת הסל מתנגדים לקיום הדיונים בזום או מרחוק, והסבירו שבשל מגבלות ההתכנסות אין אפשרות לכנס באולם אחד את כל 18 חברי הוועדה ושפיצול החברים מקשה לקבל החלטות. כך דווח ב"ישראל היום".

יו"ר האגודה לזכויות החולה שמוליק בן יעקב אומר כי: "כל שבוע של דחייה מונע מחולים לקבל תרופות. על פי החישוב שלי, כל שבוע כזה משמעותו שתרופות ב-10 מיליון שקלים לא יינתנו לחולים וזו שערורייה. אם משרד הבריאות חושב שצריך לעשות סגר, אז צריך להציע פתרון לדיונים כאלה. כולם במדינה יכולים לעשות זום, והיחידים שלא יכולים לקיים דיונים בזום הם חברי הוועדה? זה נימוק לא רציני בעיניי. בעידן הקורונה החולים מקופחים כי סוגרים מחלקות ודוחים טיפולים, ועכשיו גם דוחים את יישום החלטות ועדת סל התרופות".

סל התרופות זום קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד