ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כך פעלה השיטה

פרצו לבתי כנסת בשכונה החרדית - ונעצרו • צפו

שני חשודים תושבי אלעד ופתח תקווה, נעצרו בסוף השבוע בחשד לשורת פריצות לבתי כנסת בשכונת גני הדר בפתח תקווה | אחד החשודים נהג להתפלל בבית הכנסת - אליו שב בלילה לאחר שראה היכן הגבאים מסתירים את הכסף | תושבי השכונה פעלו בצורה מתוחכמת להביא למעצרם של החשודים | נבדק הקשר לחילול ספרי התורה בעיר לפני כשבועיים | כל הפרטים

פרצו לבתי כנסת בשכונה החרדית - ונעצרו • צפו
החשוד פורץ לביה"כ צילום: מצלמות אבטחה

ביום חמישי האחרון עצרה המשטרה שני חשודים בשורה של פריצות לבתי כסת בשכונת גני הדר בפתח תקווה. השניים חשודים בין היתר כי פרצו למקווה בשכונה, ובאחד המקרים, כך על פי המשטרה, גנבו כסף מקופות צדקה באחד מבתי הכנסת בשכונה.

תושבי השכונה שזיהו את החשודים ביום חמישי, עדכנו על כך את המשטרה. "תפיסת החשודים בפריצות, היא בעיקר בזכות הציבור שהעביר מידע בזמן אמת", אומר הפעיל החברתי ותושב השכונה ירון קדושים שהביא למעצרם של החשודים. "הגבאים יצרו איתי קשר לאורך השבועות האחרונים מייד עם הדיווח על חשוד שפרץ לבתי הכנסת שלהם".

בסוף השבוע הובאו החשודים לדיון בעניינם בבית משפט השלום בפתח תקוה. חשוד אחד תושב פתח תקווה כבן 20, שוחרר בתנאים מגבילים. במקביל, בית המשפט האריך את מעצרו של החשוד השני, תושב אלעד כבן 30, עד ליום שלישי הקרוב.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי החשוד העיקרי נהג להתפלל בבית הכנסת אליו פרץ, במטרה לעקוב אחרי הגבאים. הפורץ היה צופה להיכן הגבאים מכניסים את הכסף - ובלילה היה שב למקום ופורץ לקופות הצדקה. גורמים המעורים בפרטי החקירה אומרים ל'בחדרי חרדים' כי נבדק הקשר לחילול ספרי התורה בשכונת חן הצפון, בעיר.

קדושים מספר, כי "אתמול הגיעו תמונה וסירטון מהפריצה בליל רביעי לבתי הכנסת 'אבי עזרי' ו'ספרדי' בשכונת יוצאי חברון הדר גנים. מסיבות מובנות, הפצתי הודעה לציבור כביכול אני מחפש בחור עם תיאור מסוים, כדי להחזיר לו משהו שנמצא אצלי. היום הגיע מידע עם זיהוי ודאי של החשוד"

"יצרנו איתו קשר עין עם החשוד, יחד עם בחור נוסף שהיה איתו במהלך ניסיון פריצה למקווה השכונתי ולבית כנסת 'הבעש"ט', אשר נעולים בשל הקורונה", אומר קדושים. "הם ניסו לברוח כי חשדו במעקב. התפצלנו והמשכנו בקשר עין איתם יחד עם דיווח למוקד 100 ולשוטר הקהילתי איתן צעירי, עד להגעת ניידות המשטרה בזריזות יחד עם סגן מפקד התחנה ידידי רפ"ק יובל שביט. שני השותפים נעצרו".

 

 

פריצה פריצה לבית כנסת פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד