י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קמו לתחייה

הפריימריז ל'עבודה': אלפי מתפקדים חדשים לצד 59 מועמדים

ניצחונה של מרב מיכאלי והריענון בהנהגת המפלגה הוותיקה, נתן זריקת עידוד למפלגה שכבר הייתה תחת ההגדרה 'גווייה פוליטית' וההכרזה על הפריימריז החזירה קצת צבע ללחיים של הפעילים המנומנמים • תחיית המתים פוליטית

הפריימריז ל'עבודה': אלפי מתפקדים חדשים לצד 59 מועמדים
הפריימריז הקודם למפלגה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המפלגה חזרה מהמתים: מפלגת העבודה, שמייסדיה היו מקימים המדינה הלכה ונחלשה בשנים האחרונות. במערכת הבחירות האחרונה היא נזקקה לחיבור עם מר"צ יחד עם שחקנית חיזוק בדמות אורלי לוי אבוקסיס ממפלגת גשר על מנת לצלוח את משוכת אחוז החסימה. היו"ר הקודם עמיר פרץ וחבר הכנסת איציק שמולי ניסו להמשיך ולהחזיק במפלגה, חברת הכנסת מרב מיכאלי נלחמה מולם והצליחה לסלקם משורות המפלגה, להיבחר לתפקיד יו"רית המפלגה ולקיים פריימריז לרשימה.

ניצחונה של מיכאלי נתן זריקת עידוד למפלגה שכבר הייתה תחת ההגדרה 'גווייה פוליטית' וההכרזה על הפריימריז החזירה קצת צבע ללחיים של הפעילים המנומנמים, במקביל החלה גם התאוששות קלה בסקרים, שדרבנה שוב את הפעילים וחוזר חלילה.

מחר (שני) צפויים להיערך הפריימריז במפלגה הוותיקה, לשם כך עודכן ספר הבוחרים, במפלגה עדכנו הבוקר כי בתאריך 23/1 עמד מספר בעלי זכות הבחירה, על 37,100, וכעת עם סגירת המפקד עומד על 45,093.

לפריימריז, המיועדים להתקיים כאמור מחר, נרשמו לא פחות מ-59 מועמדים, מוכרים יותר ופחות. ביניהם ניתן למצוא את פעיל המחאה אייבי אברהם בנימין, חבר הכנסת לשעבר נחמן שי, ורם שפע הח"כ שערק מכחול לבן אל מפלגת העובדה, וכעת מתמודד על מושב בכנסת הבאה.

עם זאת, דווח הבוקר כי היו"רית החדשה נערכת לקיים שינויים ברשימה גם לאחר הפריימריז הרשמי. והבוקר היא העבירה לאישור הוועידה של המפלגה החלטה המבקשת לקבוע כדלהלן: "יו"ר המפלגה באישור ההנהלה יהיה רשאי לקבוע את מיקום נציגי המפלגה בתוך הרשימה המשותפת עם מפלגות אחרות". 

יו״ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי אמרה עם עדכון ספר הבוחרים: "מפלגת העבודה מתחילה מחדש. אני גאה להוביל את המפלגה הדמוקרטית היחידה בישראל שעורכת בחירות פנימיות. אני קוראת לכם ולכן להמשיך ולהצטרף למפלגת העבודה ולקחת חלק בחזרתה של העבודה למרכז הבמה. בואו הביתה״.

כזכור, לפני מספר שבועות קבע בית המשפט העליון כי יתקיימו פריימריז לראשות העבודה, תוך שהוא מסרב לקבל את הערעור של עמיר פרץ שרצה להשאיר את הרשימה הקיימת ולהצניח לה יו"ר חדש, ופסק לטובתה של ח"כ מיכאלי, כך שהבחירות לראשות מפלגת העבודה התקיימו ב-24.1, בחירות שבהן ניצחה מיכאלי בפער גדול משאר המועמדים. כעת בבחירות לרשימה הרוחות סוערות יותר.

מוקדם יותר הודיע יו"ר העבודה השר עמיר פרץ על פרישה מהחיים הפוליטיים, כך שלא יכהן כחבר כנסת בכנסת ה 24, כשלאחרונה הודיע כי הוא צפוי להתמודד על תפקיד נשיא המדינה.

העבודה פריימריז מרב מיכאלי בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד