י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"צה"ל איבד שליטה"

התפרצות בצבא: הגדוד החרדי נשלח לבידוד

הגדוד החרדי נצח יהודה, על כל חייליו ומפקדיו נשלח לבידוד ביתי לאחר שנרשמה התפרצות בקרב המשרתים | חייל בגדוד ל'בחדרי': "צה"ל איבד שליטה על התחלואה" | על פי נתוני צה"ל, 2,379 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. שני חיילים מוגדרים כחולים במצב בינוני

התפרצות בצבא: הגדוד החרדי נשלח לבידוד
בוע לב ארי

בצבא מודאגים מהזינוק במספר החיילים המאובחנים כחולי קורונה, ורבים אחרים שנאלצים להישלח לבידוד. אחד ממוקדי ההתפרצות בצה"ל הוא גדוד נצח יהודה שכל חייליו ומפקדיו שוחררו לחופשה בביתם, רבים מהם לבידוד, בניסיון לקטוע את שרשרת ההדבקה.

"צה"ל איבד שליטה על התחלואה", אומר ל'בחדרי חרדים' חייל המשרת בגדוד. "לוחמים נמצאים חיוביים בזה אחר זה ואף אחד לא יודע מה קורה". אגף הרפואה בצה"ל פועל בימים אלו לערוך בדיקות בבסיסים המוגדרים כמוקדי התפרצות. החולים המאובחנים נשלחים למתחמי בידוד של הצבא, ואילו המבודדים נשלחים לביתם.

בתוך כך, צה"ל מפרסם הבוקר (ראשון) את נתוני התחלואה בקרב החיילים. על פי הנתונים, 2,379 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. שני משרתי צה"ל מוגדרים כחולים במצב בינוני. נכון ליום חמישי, 10,164 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

במקביל, על פי נתוני הצבא, נכון ליום שישי, 113,678 משרתים קיבלו את המנה הראשונה של החיסון נגד הנגיף קורונה, וכן 25,763 משרתים קיבלו את המנה השניה של החיסון. בצה"ל מקווים כי ככל שיגדל מספר המתחסנים כך תיעצר התחלואה ותימנע הפגיעה בכשירות המבצעית.

על פי נהלי הצבא, ביחידות שבהן התפרצות רחבה, תוגדר המסגרת המינימלית בה התפרצה התחלואה כמסגרת אדומה. הגדרת מסגרת אדומה הינה בסמכות שתי רמות מעל מפקד המסגרת. לדוגמה - אם התפרצה תחלואה בקפסולה מחלקתית, שאר הפלוגה יכולה לצאת לחופשה ואותה הקפסולה שמוגדרת מסגרת אדומה תישאר בעוצר יציאות.

 

 

 

קורונה צה"ל נצח יהודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד