ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מעורר סערה

בצל נגיף הקורונה: קטאר תעביר לרצועת עזה 360 מיליון דולר

בעוד בישראל מתחוללת סערה סביב סוגיית העברת חיסונים נגד נגיף הקורונה לרצועת עזה, חרף התנגדותם העזה של משפחות שאול וגולדין שגופות בניהם מוחזקות על ידי החמאס, פרסם אמיר קטאר את סכום התקצוב אותו יעביר לרצועה בשנה הקרובה

בצל נגיף הקורונה: קטאר תעביר לרצועת עזה 360 מיליון דולר
שטרות דולרים צילום: pixabay

המצב הכלכלי של רצועת עזה מאז ומתמיד היה בשפל, נגיף הקורונה העצים את המצוקה ברצועה. על מנת להילחם במצב הכלכלי הרעוע מקבל החמאס, השליט של הרצועה, מזוודות דולרים מקטאר.

מזוודות הדולרים עוררו לא אחת סערה, לאור כך שמדינת ישראל היא זו שמאפשרת את העברת הכספים, ומדי תקופה מחדש, באם הכספים מתעכבים הופכים תושבי הדרום לבני ערובה ומנוף לחץ על מדינת ישראל והקטארים.

הבוקר (ראשון) הודיע אמיר קטאר כי הערכת התקציב של קטאר לרצועת עזה לשנת 2021 עומד על לא פחות מ-360 מיליון דולר. הכסף הזה כאמור מהווה החייאה כלכלית לארגון החמאס, המשלם בזה משכורות לפעיליו, כמו גם מימון החשמל וצרכי המחייה הבסיסיים ברצועה.

במקביל מתחוללת סערה סביב סוגיית העברת חיסונים נגד נגיף הקורונה לרצועת עזה על ידי מדינת ישראל. כאשר משפחות שאול וגולדין שגופות בניהם מוחזקות בעזה על ידי החמאס דורשים לא להעביר את החיסונים עד שלא ישוחררו הגופות. 

עזה קטאר מענק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד