א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בתי קפה ניתקו את ה-wifi

רוסיה: מעצרים המוניים של תומכי איש האופוזיציה

אלפי בני אדם עוכבו בעצרות תמיכה לנבלני שנערכו ברחבי רוסיה • הרשויות במוסקבה סגרו שבע תחנות מטרו וחסמו רחובות סביב הקרמלין במטרה למנוע הפגנת ענק כמו בשבוע שעבר

רוסיה: מעצרים המוניים של תומכי איש האופוזיציה
מתוך האינסטגרם שלו צילום: אלכסיי נבלני

אלפי אנשים התייצבו בקור אדיר היום (ראשון) בערים ברחבי רוסיה כדי לדרוש את שחרורו של מנהיג האופוזיציה העצור אלכסיי נבלני. המשטרה עצרה עד כה יותר מ-1,500 מפגינים, כך על פי גורמי אופוזיציה.

יותר מ-300 אנשים נעצרו במוסקבה לבד- כולל אשתו של נבלני, יוליה נבאלאניה, כך אמרו מקורביו של מבקר הקרמלין ברשתות החברתיות.

המשטרה סגרה את כיכר לוביאנקה ליד הקרמלין, שם תכננו מפגינים להתכנס בשעות הצהריים שעון מקומי, במקום זאת, המארגנים קראו למפגינים להתכנס בכיכר מרכזית אחרת.

ההפגנות הראשונות יצאו לדרך בעיר ולדיווסטוק המשטרה חסמה מפגינים להגיע למרכז. צילומי וידיאו הראו אנשים קשורים בידיים וקוראים "פוטין הוא גנב" המפגינים הגיעו בקור אדיר בטמפרטורות מינוס 13, יותר ממאה אנשים נעצרו שם. אלפי אנשים השתתפו בעצרת בעיר נובוסיבירסק שבמזרח סיביר, שם נעצרו כ-90 מהם, כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי התפתחו עימותים בין שוטרים למפגינים בעיר צ'ליאבינסק המרכזית, שם נערכה צעדה גדולה נוספת.

המשטרה הזהירה כי עצרות יום ראשון אינן מורשות והן יפוזרו בכוח, משרד הפנים איים כי המשתתפים עלולים להתמודד עם עונש מאסר. המשטרה גם ביקשה מבתי קפה במוסקבה לכבות את חיבורי האינטרנט לקראת המחאה.

אלכסיי נבלני רוסיה הפגנות תמיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד