י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מעצמה אזורית

סודאן בפנייה לישראל: עשו שלום בינינו לבין אתיופיה

בעת האחרונה מתנהלת לחימה עזה בין סודאן לאתיופיה, בגבול בין המדינות בעיר אל-פשקה הנמצאת במחלוקת, זאת כתוצאה מלחימה פנימית באתיופיה במחוז טיגריי • ישראל תוביל את הפשרה?

סודאן בפנייה לישראל: עשו שלום בינינו לבין אתיופיה
שר המשפטים הסודאני צילום: צילום מסך 'כאן 11'

בצל הסכמי אברהם שנחתמו לפני כחודש בין ישראל לסודאן, ושבוע לאחר הביקור הרשמי של המשלחת הישראלית בח'רטום בשבוע שעבר בראשות שר המודיעין, אלי כהן, מדווחים ב'כאן 11' כי סודאן שלחה לאחרונה איתותים לישראל שהיא מעוניינת בסיוע בסכסוך עם אתיופיה.

כידוע, בעת האחרונה מתנהלת לחימה עזה בגבול בין המדינות בעיר אל-פשקה הנמצאת במחלוקת. המאבק כתוצאה מלחימה פנימית באתיופיה במחוז טיגריי.

לפי שעה, ישראל, שמחזיקה ביחסים טובים עם אתיופיה, אינה מעוניינת להכניס את עצמה לנושא ולהתמקד בקידום היחסים הבילטרליים עם סודאן, אך בהמשך עשויה לתת עצות ולגשר בין הצדדים. באופן רשמי סודאן כבר פנתה לסעודיה בנושא ואף הייתה משלחת סודאנית בריאד בשבוע שעבר כדי לדון במתיחות בין סודאן לאתיופיה.

כזכור, לפני כחודש במהלך טקס החתימה על "הסכמי אברהם" שנערך ללא נוכחות ישראלית הביע שר המשפטים הסודאני, נסר א-דין עבד אל-בארי, שייצג את ממשלתו במעמד זה, את תקוותו כי השלום עם ישראל יחזק את הידידות ואת האינטרסים בין עמי האזור.

עוד הוסיף השר ואמר כי יחסי הידידות בין בני ה'דתות האברהמיות' יעמדו בבסיס הקשרים הדיפלומטיים בין הממשלות, ויבטיחו עתיד טוב יותר לדורות הבאים. בהמשך דבריו אף העלה עבד אל-בארי על נס את ההסכמים שנחתמו בין ישראל למדינות אחרות באזור.

על פי הדיווח ב'כאן 11', כאמור ישראל לא הייתה מיוצגת במעמד החתימה, ובשם ממשלת ארצות-הברית חתם על ההסכמים שר האוצר סטיבן מנוצ'ין.

בשבוע שעבר נרשמה היסטוריה כאשר שר ישראלי ביקר לראשונה בסודאן, עת הגיע לשם השר לענייני מודיעין אלי כהן שנפגש עם בכירים במדינה וראשי מערכת הביטחון והמודיעין. 

 

סודן אתיופיה אלי כהן הסכם אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד