י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בצל נגיף הקורונה

שליח 'בחדרי': היהודי היחידי שהגיע להילולת הגר"ח פלאג'י • צפו

השמיים שנסגרו מנעו מהמוני בית ישראל להגיע אל ציונו של הגר"ח פלאג'י באיזמיר שבטורקיה. כשזה מגיע לצלם 'בחדרי חרדים' ישי ירושלמי, רגע לפני שהשמיים נסגרו, ומיד לאחר שסיים לתעד עבור גולשי האתר את ההפגנות הסוערות בירושלים, עלה ירושלמי על מטוס בדרכו לטורקיה • צפו בתיעוד מהציון והשיחה עם הגוי ששומר על המקום הקדוש

שליח 'בחדרי': היהודי היחידי שהגיע להילולת הגר"ח פלאג'י • צפו
שליח 'בחדרי' להילולת הגר"ח פלאג'י צילום: ישי ירושלמי בחדרי חרדים

אתמול, בשבת קודש ציינו את יום ההילולא של הגר"ח פלאג'י זיע"א, הקבור באיזמיר שבטורקיה. בעוד שבכל שנה מגיעים אל ציונו של הצדיק, מאות מתפללים לפעול ישועות ביום המסוגל מהמקום המסוגל, השנה בצל נגיף הקורונה הכל שומם ועצוב יותר.

כמידי שנה, למרות הנגיף המשתולל, ואולי בעקבות הנגיף המפיל כל כך הרבה חללים, התעתדו המונים להגיע אל הציון הקדוש, אך סגירת השמיים נטלה לאנשים את היכולת להגיע.

לא כך המקרה כשזה מגיע לצלם 'בחדרי חרדים' ישי ירושלמי, רגע לפני שהשמיים נסגרו, ומיד לאחר שסיים לתעד עבור גולשי האתר את ההפגנות הסוערות בירושלים, עלה ירושלמי על מטוס בדרכו לטורקיה. והיום הוא היהודי היחידי בעולם שזכה להגיע ואף לתעד, את ההילולא בצל נגיף הקורונה.

יצויין, כי הערב צפויה להתקבל החלטת הממשלה האם הסגר יימשך, והאם ומתי השמיים ייפתחו. וישנם קבוצות של יהודים הכוספים לעלות אל הציון, כך שבאם יותרו הטיסות, הם יגיעו כבר מחר לשפוך שיח ולפעול ישועות עבור עם ישראל בציון הקודש.

שליח 'בחדרי' שהגיע למקום פגש בגוי ששומר על בית העלמין, הוא מצדו מוכן ומזומן להילולא הגדולה. הוא כבר הכין את המקום לקרת הגעת הציבור, הוא בנה אוהל סככות והצללות, בנוסף הכין גם את מתקן הנרות. אפילו את המנגלים עליהם נערכים הבשרים לסעודות ההילולא מידי שנה, הכין השומר.

למרות שאסור להפעיל אותו בעקבות תקנות הקורונה, המקווה והמעיין הממלא אותו נוקו והוכנו שניהם, למקרה שהתקנות ישתנו הערב, שמחר יוכלו המתפללים להיטהר בהם.

בבית העלמין העתיק באיזמיר קבורים לצד הגר"ח פלאג'י גם בנו רבי אברהם פלאג'י ועוד גדולים ורבנים לצד עמך בית ישראל הקבורים במקום.

צפו בתיעוד:

 

טורקיה הילולא סגר רבי חיים פלאג'י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד