י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
רגע לפני הפקיעה

פרסום ראשון: המדינה תבקש הארכה של 3 חודשים בחוק הגיוס

לאחר ששר הביטחון בני גנץ הודיע כי לא ידרוש מבג"ץ הארכה נוספת לחקיקת חוק גיוס חדש, וכשמגיע המועד בו החוק הקיים יפוג ויהפוך אלפי בחורי ישיבה לעריקים, ל'בחדרי' נודע כי ראש הממשלה ידרוש מבג"ץ הארכה לחקיקה לעוד שלושה חודשים - בגיבוי היועמ"ש

פרסום ראשון: המדינה תבקש הארכה של 3 חודשים בחוק הגיוס
חרדי בלשכת גיוס צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

חוק הגיוס שהוביל לסאגה פוליטית במשך השנים האחרונים מאז שבוטל על ידי בג"צ, מגיע לנקודת הכרעה כשמחר בחצות הוא צפוי לפקוע לאחר שבג"ץ דחה את המועד בפעם החמישית.

מחר (שני) הוא המועד העדכני בו תם המועד שבג"ץ העניק למדינה כדי לחוקק את חוק הגיוס, שבהעדר חוק יחול חוק גיוס חובה על כלל האזרחים, כולל בני הישיבות.

בסוף השבוע הודיע בני גנץ כי הוא לא יבקש דחייה נוספת. לדבריו, "עדכנתי את היועץ המשפטי לממשלה שביום ראשון הקרוב אין בכוונתי כשר הביטחון לבקש ארכה בעתירה על חוק הגיוס מבלי שיאושר מתווה השירות בממשלה".

גנץ מסרב לבקש דחייה בחוק הגיוס ומציג תוכנית חדשה

״אני לא אאשר דחייה של הנושא החשוב הזה". הבהיר גנץ כשהציג תוכנית גיוס חדשה. "צריך להפסיק לדחות את הקץ- ולהציל את החברה הישראלית, את הכלכלה הישראלית ואת ביטחון ישראל".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להגיש בקשה לבג"צ שנתמכת על היועץ המשפט לממשלה לפיה המדינה מבקשת דחייה נוספת של שלושה חודשים בחוק הגיס.

הדחייה מגיעה על סמך חוק יסוד הכנסת שקובעת כי לא ייתכנו פקיעת חוקים בזמן בחירות ויש להמתין עד לכינונה של הכנסת הבאה, כשבמצב הזה עד להשבת הכנסת ה-24 לאחר חג הפסח.

חוק הגיוס בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד