ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מוכנים לשלם הון

חרדים באנגליה ל'בחדרי': מקנאים בכם על מערך החיסונים

חרדים במנצ'סטר ובלונדון אומרים כי הם אינם יודעים מתי יתחסנו. "אין לנו דרך לדעת מתי נתחסן ועם איזה חברה נתחסן, כאן קצת יותר לאט, אבל רואים שיפור, מערכת הבריאות שלכם היא מתנה משמיים, תנצלו אותה"

חרדים באנגליה ל'בחדרי': מקנאים בכם על מערך החיסונים
חרדי מתחסן מפני הקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד ישראל מתחסנת במהירות, בריטניה מתקרבת לעשרה מיליון מחוסנים בחיסון ראשון, הבריטים מנסים מאד, הם מראים סימנים של התחסנות, אבל עדיין הכול איטי יותר מבישראל.

תושבים חרדים בלונדון ובמאנצ'סטר מוכנים לשלם הון רב כדי להגיע לישראל ולהתחסן: "אני לא התחסנתי, אני בן 40 ואני בכלל לא רואה את האופק, אצלכם מחסנים בני 16, האיחוד האירופי רב עם בריטניה על חיסונים, גרמניה פשוט לא מתפקדת, ואנחנו מסתכלים על ישראל ופשוט מקנאים, יש לכם מערכת מטורפת, מלא כאן רוצים להגיע לישראל ומוכנים לשלם הרבה". כך מספר חיים תושב מנצ'סטר.

אליהו פנחס שפילמן ממנצ'סטר אומר ל"בחדרי חרדים" כי "פה זה הולך לאט יותר, כמה מבני המשפחה המורחבת שלי קיבלו חיסון, פה קצת נסחב הכול, מכיוון שאני מתנדב בארגון חסד כאן הציעו לשים אותי ברשימה בסוף היום לראות אם נשאר להם, יש כאן מתנדבים מחברת הצלה וגם ארגון מתעסקים, וגם חברה קדישא שקיבלו, כך שכל שאר האנשים שלא קשורים לאף ארגון ומתחת לגיל 60 יחכו כאן לפחות חצי שנה, אצלכם אני רואה מדברים על לחסן ילדים שנמצאים בסיכון, אתם צריכים לברך את מערכת הרפואה שלכם".

שלמה תושב לונדון אומר כי "העסק מתחיל לזוז, רואים שיפור ונראה שה-NHS נותנים גז, אתמול חיסנו פה כמעט חצי מיליון איש, ביניהם מלא חרדים מתנדבים בארגוני חסד שונים, כולל אנשים חולים ומבוגרים, אבל עדיין לאיש הרגיל ייקח עוד כמה חודשים לפחות, בריטניה בניגוד לשאר אירופה מצליחה יותר מכולם, המערכת פה טובה אבל קצת איטית, אבל רואים שיפור לטובה, גם במספר החולים שיורד".

בריטניה חרדים חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד