י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרוש השווה בין משרד החינוך לנאצים

תנועת הנוער החרדית 'פרחי הדגל' לא הוזמנה לטקס יום השואה • יו"ר התנועה האשים: "אנחנו מחוץ לגדר, עם טלאי צהוב" • שר החינוך: "זהו מכתב מביש" • בתווך, שני אחים לבית פרוש, משני צידי המתרס

שר החינוך בהלווית הרב מנחם פרוש ז"ל
שר החינוך בהלווית הרב מנחם פרוש ז"ל

סערה של ממש מתחוללת בימים אלו בין תנועת נוער חרדית לבין צמרת משרד החינוך.

"פרחי הדגל", תנועה חרדית שמטרתה להחדיר את ערכי התורה בנוער החרדי בארץ, בראשה עומד הרב נפתלי פרוש, אחיו של סגן שר החינוך מאיר פרוש, מאשימה את משרד החינוך באי מתן תקציבים לתנועה, ללא כל סיבה.

ערב יום השואה שיגר הרב פרוש מכתב זועם ליו"ר 'יד ושם', אבנר שלו, בו כתב על אי הזמנת התנועה לכנס על יום השואה שנערך לכל תנועות הנוער בישראל:

"אנו בושים ונכלמים שמגמת היודן ריין עדיין שלטת במדינת ישראל, כאשר תנועת נוער תוססת ופעילה מוחרמת על ידי עסקני מינהל חברה ונוער במשרד החינוך, בתואנות המזכירות לנו שנים שכולנו רוצים לשכוח", כתב הרב פרוש, והוסיף: "לא הוזמנו לכנס משום שאנחנו מחוץ לגדר, עם טלאי צהוב. חבל שמגמה כזו שולטת במרתפי העסקונה של מינהל חברה ונוער. רק הנוער המסמל את המשך הנוער היהודי האותנטי והשורשי שהוכחד בחלקו האדיר בשנות השואה לא נראה בכנס".

אלא שבסיפור הזה, מסתבר יש גם צד שני למטבע. במשרד החינוך טוענים שהאשמות הקשות בהן מאשים אותם הרב פרוש אינן נכונות, וכי תנועת 'פרחי הדגל' אינה עומדת בקריטריונים של תנועה לקבלת תקציב.

בתגובה למכתבו של הרב פרוש, כותב יו"ר מינהל חברה ונוער במשרד החינוך, יוסי לוי: "דאגת להציג אותנו יחד עם צוררי ישראל הגדולים, להציג את עובדי המדינה שהשתתפו במלחמות המגן שעברו על המדינה, כיודן ריין זה דבר מפלצתי, שרק חורשי מזימות שחורות יכולים להעלות על הכתב".

בנוסף כותב לוי ומסביר לרב פרוש את הסיבה לכך ש'פרחי הדגל' אינה מקבלת את התקציב הראוי, בשל אי עמידה בקריטריונים של משרד החינוך, למרות בדיקות חוזרות ונשנות.

השבוע התייחס שר החינוך למכתביו ולחציו של הרב פרוש בניסיונות לקבל תקציבים: "נדהמתי לקרוא את מכתבך. זהו מכתב מביש, שכולו זילות השואה. אני מבקש להבהיר כי אני מגבה ללא סייג את מינהל חברה ונוער, את אנשיו והחלטותיו בעניין".

הפרשה המסעירה הנוכחית מעניינת במיוחד לאור העובדה כי אחיו של הרב נפתלי פרוש, הרב מאיר פרוש, מכהן כסגנו של גדעון סער במשרד החינוך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד