י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
היזהרו

הונאה חמורה עשויה לגרום לחדירה למכשירכם

לאחרונה נפוצו הודעות, הן ברשתות החברתיות והן בפלטפורמות מסרים, המתחזות להודעה רשמית של סמסונג על "הגרלה מיוחדת" • לחיצה על הקישור תגרום לחדירה למכשירכם

הונאה חמורה עשויה לגרום לחדירה למכשירכם
אילוסטרציה צילום: unsplash

הונאה חדשה שמסתובבת בשעות האחרונות בקבוצות הוואטספ השונות עלולה לגרום לפריצה חמורה למכשירכם. בלינק שמופץ תחת הכותרת "הגרלה של סמסונג לכבוד ולנטיינ'ס דיי", מציעים התוקפים זכייה במכשיר גלקסי S21 חדש. 

אם תלחצו על הקישור, תידרשו להוריד יישום ולהפעיל אותו "למשך 30 שניות לפחות", ולשתף את הקישור עם אנשי קשר ועם קבוצות וואטסאפ. במידה ותעשו זאת לא רק שלא תזכו בפרס, אלא שתוקפים יוכלו להשתלט לכם על המכשיר.

סמסונג ישראל הזהירה כי "לאחרונה, נפוצו הודעות, הן ברשתות החברתיות והן בפלטפורמות מסרים, המתחזות להודעה רשמית של סמסונג, ומזמינות להירשם להגרלות. אין מדובר בפעילות רשמית של סמסונג, אלא בתרמית והטעיה של גורמים לא ידועים, שעשויה להוות עבירה פלילית".

במידה וקיבלתם את ההודעה מומלץ למחוק אותה ולהתריע בפני חברי הקבוצה או בפני השולחים. במידה ולחצתם על הקישור מומלץ להתקין אנטי וירוס מחנות האפליקציות של המכשיר, לקיים סריקה ולעקוב אחרי ההוראות. בנוסף מומלץ לשנות את פרטי החיבור לחשבונות השונים המותקנים על מכשירכם.

חברת אבטחת המידע ESET ישראל, מוסרים בעקבות האיום החדש: "מבדיקה שערכנו, עולה כי בסוף הפעילות מתבקש המשתתף להוריד קובץ ולהריץ אותו. אותו קובץ עלול לאפשר לתוקף גישה מרחוק למכשיר, להדליף נתונים רגישים וגם לאפשר גישה להתקן קוד זדוני אחר. במילים פשוטות זה אומר גישה של גורם זר למכשיר שלכם ולתוכן שבו".

עוד מוסיפים בחברה ומזהירים את הפתיים, "כמו תמיד אנחנו נחזור ונעלה את הנושא שאין מתנות חינם. כל פעילות ברשת שמציעה לכם מתנה בתמורה לשיתופים או ביצוע פעולה כלשהי מצדכם, עלולה להתגלות כזדונית ולכן חשוב להיות זהירים".

פריצה סמסונג הונאה מתקפת האקרים האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד