י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ואיך תפקדו הח"כים בקורונה

סקר מרתק, מנתח מגלה: למי מצביעים החרדים

מתוך מצביעי יהדות התורה, 60% הם אברכים ו-48% עובדים. וכמה משני הפלגים הללו מצביעים לש"ס? כך בסקר חדש שפורסם ביממה האחרונה. עוד נבדק, כמה מהחרדים מצביעים לליכוד, סמוטריץ' ובנט. וגם, כמה הציבור מרוצה מתפקוד הח"כים החרדים במשבר הקורונה • כל הנתונים המרתקים

סקר מרתק, מנתח מגלה: למי מצביעים החרדים
הצבעה בקלפי צילום: אהרן קרון, פלאש 90

סקר מעניין של חברת אסקריא שפורסם ביממה האחרונה, בדק את נתוני ההצבעה במגזר החרדי על רקע משבר הקורונה, והתוצאות פתיעות.

על פי הסקר, אילו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, 50% מהנשאלים - 275,244 בעלי זכות בחירה, היו מצביעים למפלגת יהדות התורה - השווים לשבעה מנדטים. ש"ס אחריה עם 136,377 מצביעים - דהיינו 25% מקולות החרדים השווים לארבעה מנדטים. נציין כי הסקר בדק חרדים בלבד ולא דתיים/ מסורתיים המצביעים לש"ס בהמוניהם. 12% השווים לשני מנדטים עדיין מתלבטים, 8% השווים למנדט לא מתכננים להצביע.

הליכוד עם 2% מקולות החרדים, גדעון סער עם אחוז, בצלאל סמוטריץ' ו'ימינה' של נפתלי בנט עם פחות מאחוז.

עוד עלה מהסקר, כי מתוך מצביעי יהדות התורה, 60% הם אברכים ו-48% עובדים. ממצביעי ש"ס 29% אברכים, 20% עובדים בעבודה תורנית ו-15% עובדים. 4% מהאברכים לא מתכננים להצביע, 2% ממצביעי הליכוד הם אברכים כמו גם אחוז ממצביעי סער.

נתון מעניין נוסף שנבדק בסקר, הוא המעבר בין המפלגות. ממצאי הסקר העלו כי 84% ממצביעי יהדות התורה ו-82% ממצביעי ש"ס יצביעו שוב לאותן המפלגות, כשאחוז ממצביעי יהדות התורה יצביעו הפעם לש"ס. החרדים שהצביעו לכחול לבן מתלבטים - אולי לאור שאלת היתכנות כניסתה לכנסת של ח"כ עומר ינקלביץ' - החרדית של כחול לבן. בנוסף, אחוז ממצביעי ש"ס ויהדות התורה יצביעו הפעם לליכוד.

לסיכום, כ- 76% מהמצביעים למפלגות חרדיות (יהדות התורה וש"ס) ימשיכו להצביע למפלגה חרדית. 1% מהמשיבים שהצביעו בעבר למפלגות חרדיות, מתלבטים כיום למי להצביע.

בנוסף, 29% סבורים כי תפקוד חברי הכנסת החרדים "גרוע" ו"גרוע מאד" במשבר הקורונה. 20% סבורים שתפקוד חברי הכנסת בינוני. 37% סבורים כי תפקוד חברי הכנסת הוא טוב ומעלה. הציון הממוצע עומד על 2.7 ונמוך מ"בינוני". 14% לא הביעו עמדה באשר לשאלה זו.

עוד עלה מהסקר כי 40% סבורים כי על חברי הכנסת לתמוך בנתניהו בלבד, כ- 30% סבורים כי יש לשקול תמיכה בגדעון סער ורק 1% סבורים שיש לתמוך בגדעון סער בלבד. הממצאים מראים על פערים בין הזרמים, כאשר 58% מהזרם הספרדי סבורים שיש לתמוך בנתניהו בלבד, לעומת 24% מהזרם הליטאי.

הסקר נערך על ידי חברת אסקריא המתמחה באוכלוסייה החרדית כחלק מסדרת מחקרים פוליטיים שנערכים בתקופה זו. הסקר נערך בין התאריכים 13-18/01/2021 בקרב 527 משיבים ומשיבות המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה החרדית מקרב 63 יישובים. 

התפלגות הזרמים מייצגת את ההתפלגות באוכלוסייה: 32.1% מהזרם הליטאי, 31.7% מהזרם החסידי, 32.7% מהזרם הספרדי והשאר (3.5%) מחסידות חב"ד ו"אחר". המשיבים בסקר נשאלו לגבי עיסוקם, כמו כן המשיבות נשאלו לגבי עיסוק הבעל. להלן התפלגות התשובות: 2% ממשקי הבית השיבו כי הגבר המשפחה הינו אברך כולל, 5% עובד בעבודה תורנית, בשאר משקי הבית (43.3%) ציינו כי הגבר עובד.

ממצאי הסקר קיבלו תוקף כבר מתחילתו, המשיבים נשאלו: "לאיזו מפלגה הצבעת בבחירות הקודמות?" הממצאים נבדקו מול תוצאות האמת במספר יישובים חרדיים מובהקים כדוגמת בני ברק ומודיעין עילית ונמצאה סטייה של 1-2% מתוצאות האמת.

 

סקר חרדי קורונה בחירות יהדות התורה תנועת ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד