י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יוצא להגנה בתקשורת

שינוי כיוון? המפקד: "החרדים הם לא אוייב"

שתי ההלוויות רבות המשתתפים שנערכו היום בירושלים, גררו ביקורת צבועה מכלי התקשורת במדינה, המעודדים מחד את הפרת ההנחיות בבלפור, ומנגד דרשו מהמשטרה תשובות על אי האכיפה בהלוויות היום. מפקד מרחב ציון עלה להתקפה: "החרדים הם לא אויב"

שינוי כיוון? המפקד: "החרדים הם לא אוייב"
תנ"צ עופר שומר צילום: דוברות המשטרה

ימים לאחר המחזות המבישים בבני ברק וגם בירושלים, נערכו היום בבירה שתי הלוויות ענק בשטח פתוח, הראשונה של זקני ראשי הישיבות בארה"ק, הגרמ"ד סולוויצ'יק זצ"ל ראש ישיבת בריסק, והשניה של הגר"י שיינר זצ"ל ראש ישיבת קמניץ. בשתי ההלוויות נהגה המשטרה באיפוק והפעילה את אותו שיקול דעת כמו בהפרות ההנחיות בהפגנות בבלפור.

אי האכיפה של המשטרה בהלוויות גרר ביקורת רבה מצד המגזר החילוני, שטען כי הנה המשטרה "נכנעה" לחרדים, תת ניצב עופר שומר מפקד מרחב ציון במחוז ירושלים, התראיין ב'חדשות 12' והסביר מדוע המשטרה עמדה מנגד: "אם הייתי משתמש בכוח גם מחלקות אורתופדיות היו מלאות, לא רק מחלקות קורונה".

תנ"צ שומר הוסיף ודרש מכלי התקשורת: "תפסיקו להפוך את החרדים לאויב, הם לא כאלו. מנענו היום שפיכות דמים בזה שלא פירקנו את הלוויה באלימות. כן היינו שם ונתנו מעל 100 דו"חות לאנשים שלא חבשו מסיכה. עצרנו אוטובוסים רבים שהיו בדרכם ללוויה".

הוא הוסיף והתייחס ב'חדשות 12' לכך שהמשטרה לא הפעילה אלימות במהלך ההלוויות, "בהחלט הייתה נגרמת שפיכות דמים" הוסיף שומר, וציין: "בעיניים שלי ראיתי הגעה של בערך כ-1000 ילדים רכים, בין הגילאים 10 עד 14. צריך להבין, החרדים הם לא אוייב שלנו, החרדים הם אזרחים במדינת ישראל וצריך להתמודד איתם במיטב האמצעים החוקיים שיש לנו".

"אני לא אשפוך דם של אף אזרח על מנת לאכוף את חוקי הקורונה, אנחנו לא נשפוך דמים. המשטרה לא תעשה את זה יש שיקול דעת יש לנו את הניסיון יש לנו את הכלים שלנו אנחנו יודעים מתי להשתמש בהם ומתי לא, מתי להידבר, מתי להשתמש באמצעים שיש לנו אנחנו אנשים אחראיים, מבוגרים, באים בדברים עם הקהילה, יש לנו אחריות כלפי האזרחים וכלפי מדינת ישראל" הבהיר שומר.

משטרת ישראל הציבור החרדי קורונה ערוץ 12 הסתה נגד חרדים הלוויה בירושלים עופר שומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד