י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מסירים אחריות

המחוקק הליטאי שהאשים את היהודים בשואה - התפטר

מחוקק ליטאי שאמר כי ליהודים יש חלק באשמת השואה, התפטר מתפקיד יו"ר ועדת הזיכרון ההיסטורית של הפרלמנט | שגריר ארה"ב בליטא התבטא בחריפות והאשים אותו בעיוות ההיסטוריה של השואה

המחוקק הליטאי שהאשים את היהודים בשואה - התפטר
אילוסטרציה צילום: pixabay

מחוקק ליטאי העונה לשם ולדאס ראקוטיס ומי שהאשים את היהודים בשואה עוזב את ועדת הזיכרון של הפרלמנט.

ולדאס ראקוטיס התמודד עם ביקורת קשה על נאום שנשא במהלך נאום בפרלמנט ביום הזיכרון הבינלאומי לשואה, כולל אמירת גינוי נדירה מצד שגריר ארה"ב.

רקוטיס אמר כי רצונו כעת "להפחית את המתח בין הפרלמנט לחו"ל" כשהודיע על התפטרותו ביום שבת. הוא גם אמר שלא התכוון להטיל אשמה בקורבנות היהודים על ידי הנאצים.

אפרים זורוף, מנהל מזרח אירופה במרכז שמעון ויזנטל, שהביע מחאה על דבריו של ולדאס, אמר כי אינו משוכנע שהחלטתו של ראקוטיס לפרוש מראשות הוועדה משקפת חרטה.

"נאומו של רקוטיס", אמר זורוף, "הכיל את כל המרכיבים שהם המדיניות הרשמית בליטא, ההיסטוריונים הרשמיים שלהם הואשמו על הלבנת חלקה של ליטא בהשמדת היהודים, וטענו כי היו משתפי פעולה אך ממשלת ליטא הרשמית לא שיתפה פעולה עם הנאצים, אבל העובדה שזה נעשה ביום הזיכרון הבינלאומי לשואה, בפרלמנט, וכי הייתה סערה בינלאומית בנושא זה אי אפשר היה להשאיר את ראקוטיס כיו"ר הוועדה".

כאמור בצעד חריג האשים שגריר ארה"ב בליטא את המחוקק הבכיר בעיוות ההיסטוריה של השואה בכך שהאשים את היהודים.

כאמור, רוברט גילכריסט, שנכנס לתפקיד בפברואר אשתקד, אמר את דבריו החריפים בעקבות נאומו שנערך ביום רביעי על ידי ולדאס ראקוטיס, חבר הפרלמנט של ליטא, ויו"ר הוועדה בנושא זיכרון היסטורי.

יהודים בשואה ליטא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד