י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שעון החול הולך ואוזל

בצל המחלוקות: ב'אגודת ישראל' יבקשו לאשר מחר את הרשימה

הקרע בתוך הסיעה החסידית 'אגודת ישראל' בין החסידויות השונות על המקומות הריאליים ברשימה, נראה עמוק מתמיד | במקביל, למרות חוו"ד משפטית שהוצגה, תתכנס מחר ישיבת ההנהלה במתווה קפסולות מיוחד לאשר את הרשימה הבאה לכנסת | מי בשלישי ומי בשישי | כל הפרטים

בצל המחלוקות: ב'אגודת ישראל' יבקשו לאשר מחר את הרשימה
ישיבת אגודת ישראל בעבר צילום: באדיבות המצלם

למרות המחלוקות בין החסידויות ובראשם בין חסידות בעלזא לויז׳ניץ על המקום השלישי באגודת ישראל והשישי ברשימת יהדות התורה - המפלגה החסידית תנסה לאשר כבר מחר את רשימת המפלגה לכנסת ה 24.

במפלגה הוציאו זימון לישיבת הנהלה למחר (יום שלישי) כשעל סדר היום אישור הרשימה לכנסת, למרות שהפורום הרגיל המאשר את הרשימה- המועצה הארצית של אגודת ישראל, לא תתכנס כבשגרה.

תחילה כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' קיבל מזכ"ל המפלגה חנוך זייברט חוות דעת משפטית כי לא ניתן לכנס את המועצה הארצית בשל מגבלות הקורונה, אלא שאז מאיר פרוש הביא חוו"ד מעודכנת כי ניתן להתכנס במתווה קפסולות מיוחד.

אמש נידון הדבר בוועדת השמונה ובסיומה הוכרע כי יתכנסו לבסוף לאשר את הרשימה בישיבת הנהלה שתתכנס מחר אחר הצהרים בבני ברק.

עד אז יצטרכו להגיע לסיכומים במפלגה על סדר המקומות, כשבפועל בחסידות בעלזא וויז'ניץ טרם שוחחו ביניהם על חילוקי הדעות ועל הקרב על המקום השלישי במפלגה והשישי ברשימה המאוחדת.

בשבוע שעבר דרשו מאיר פרוש וישראל אייכלר להעלאות את הנושא לבוררות, אלא שבחסידות ויז׳ניץ הציעו לדבר ביניהם קודם לכן, אך עד כה לא נקבעה פגישה ליישור ההדורים, וככל שנודע, גם דיון בבוררות לא עלה לסדר היום.

בנוסף, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', בחסידות גור צפויים להעביר את המקום החמישי באגודת ישראל (העשירי ברשימה) שהיה ברשותם לחסידות קטנה יותר, אחרי שהם פתחו במו"מ עם חסידויות צאנז, בויאן וסערט ויז׳ניץ בנידון.

במקביל, למרות הדיונים על המקומות בתוך העשיריה, טרם ברור מי יעמוד במקום העשירי שייתכן ויהיה ריאלי בכנסת הבאה.

בתוך כך, בביטאון 'המבשר' תקפו הבוקר (שני) את כוונת השיריונים של גור וויז׳ניץ וטענו כי הם דורשים רק לאמץ חסידויות ודורשים כי יתחייבו כי יהיו כפופים להם.

במאמר מערכת הבוקר נכתב: "למעשה מקבעים את המציאות הנוכחית ושוב מחנכים לסיעתיות. כל עצם בריאתה של סיעה היתה כדי שהנציגות תפעל לפי סדר מסויים ועל פי נציגות, אבל אין בכך תכלית ומטרה. הכפיפות של הנציגים היא למועצת גדולי התורה, ולא לסיעה".

אגודת ישראל בחירות 2021 חסידות ויזניץ בעלזא גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד