י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אומת הסטארט־אפ"

עובדי ההוראה מתחסנים, אך הנתונים לא נאספים

חזרה לכיתות? משרדי הבריאות, החינוך והעיריות אינם אוספים דיווחים על המחוסנים. מנכ"לית קרן רש"י: "אומת הסטארט־אפ לא מסוגלת לסנכרן מערכות"

עובדי ההוראה מתחסנים, אך הנתונים לא נאספים
חיסונים לקורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

כך כשלו משרדי הבריאות והחינוך והרשויות המקומיות במינוף החיסונים כדי לחזור ללמידה: בשל נגיף הקורונה מערכת החינוך עדיין סגורה ואף אחד אינו יודע בוודאות מתי תיפתח ובאיזה אופן.

לכולם ברור כי שוב תלמידי השכבות הנמוכות, קרי גני ילדים וכיתות א'-ב' יהיו הראשונים לחזור, וייתכן כי גם תלמידי כיתות י"א-י"ב יוכלו לחזור למרתונים לקראת מועדי ב' של עונת הבגרויות. לכולם כבר ברור כי מי ששוב ייאלצו לחכות ויהיו אחרונים יהיו תלמידי כיתות ה'-י' שעד כה שילמו את המחיר הגבוה ביותר מבחינה לימודית, חברתית ונפשית. כך פורסם ב"ישראל היום".

האבסורד הגדול ביותר הוא שאף שמספר המתחסנים עולה מדי יום, וניתן למנף אותו כדי לפתוח בתי ספר תוך צמצום סיכונים - משרד הבריאות, משרד החינוך וגם הרשויות המקומיות אינם אוספים נתונים מדויקים על אודות מספר עובדי ההוראה והחינוך מחוסנים בכל מוסד חינוכי.

המשמעות היא שייתכן שיש בית ספר שמרבית הצוות בו חוסן, ולכן הסיכון שבפתיחתו נמוך יותר - אך אף אחד מהגורמים אינו עוקב אחרי הנתונים של כ-200 אלף עובדי הוראה ועוד עשרות אלפי עובדי חינוך, שיכולים להיות מועילים בהמשך כדי לבצע ניהול סיכונים.

יש לציין כי למשרד החינוך יש משל"ט שאוסף בין היתר נתונים על אודות הקורונה ממשרד הבריאות. הכלים האלה נמצאים גם בידי הרשויות המקומיות ומנהלי מוסדות החינוך שבכל רגע נתון יכולים לראות את מצב התחלואה בכל בתי הספר, מספר התלמידים והמורים החולים, מספר המבודדים ועוד. אלא שנתונים על היקף עובדי ההוראה וצוותי החינוך המתחסנים אינם מוזנים.

כזכור: מבצע החיסונים שבמשרד החינוך וברשויות המקומיות נלחמו עליו ושזכה לשם "חוזרים לחיים בחינוך", יצא לדרך כבר בינואר. משרד החינוך הוציא לכל עובדי ההוראה וצוותי החינוך הודעה לצורך רישום לחיסון, וכל עובד הוראה שהביע הסכמתו להתחסן, פרטיו הועברו למשרד הבריאות ולקופות החולים. במסגרת זו התחסנו גם צוותי חינוך ובהם: סייעות, מזכירות, אבות הבית וכו'. צריך לומר כי משרד הבריאות או הרשויות המקומיות שמעסיקות את הסייעות, אבות הבית ועוד, אינם יכולים להכריח את העובדים להתחסן.

מיכל כהן, מנכ"לית קרן רש"י ובעברה מנכ"לית משרד החינוך אומרת כי: "לעיתים נדמה שמדינת ישראל מתעקשת לקבור כל אפשרות למדיניות דיפרנציאלית. אין מצב שאומת הסטארט־אפ לא מסוגלת לסנכרן מערכות ולדעת את שיעור צוותי ההוראה שחוסנו ברחבי הארץ. אם בבית ספר מסוים רוב מוחלט של הצוותים חוסן - הדבר יאפשר פתיחה מזורזת יותר של אותה מסגרת חינוכית". עוד היא מוסיפה: "אין סיבה שלא לאפשר לימודים בקפסולות בשטחים פתוחים. אני חושבת שבתי הספר של המחר צריכים להיות היברידיים, קרי כאלו שמשלבים למידה פרונטלית עם למידה מרחוק. זה נכון גם ליום שאחרי הקורונה. במובן זה, המשבר הוא דווקא הזדמנות לחשיבה מחדש".

חיסון לקורונה עובדי הוראה משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד