י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פריצת דרך משמעותית

הצעה: האם בוגר קול תורה יקבל פרס נובל לשלום?!

הסכמי השלום ההיסטוריים שנחתמו בין ישראל לארבע מדינות ערב, עוררו הד עולמי | כעת מציג עוה"ד אלן דרשוביץ את מועמדותם של שני הבכירים היהודיים בממשל טראמפ היוצא

הצעה: האם בוגר קול תורה יקבל פרס נובל לשלום?!
טקס הענקת פרס נובל צילום: צילום מסך

היועץ הבכיר לשעבר בבית הלבן ג'ארד קושנר וסגנו, אבי ברקוביץ', מועמדים לקבל את פרס נובל לשלום על תפקידיהם בעסקאות שהביאו לנרמול היחסים בין ישראל לארבע מדינות ערב.

שני הבכירים לשעבר מועמדים על ידי אלן דרשוביץ, עורך דין שהגן על הנשיא לשעבר דונלד טראמפ במשפט ההדחה הראשון שלו. דרשוביץ יכול להציע מועמדות לפרס נובל מאחר והוא פרופסור עמית מבית הספר למשפטים בהרווארד.

קושנר וברקוביץ, בוגר ישיבת קול תורה, ושליח המזרח התיכון, היו המוח מאחורי המשא ומתן על ארבעה ההסכמים, שכונו "הסכמי אברהם", וביססו יחסים דיפלומטיים חזקים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות, בחריין, סודן ומרוקו.

ההסכמים שהוכרזו במחצית השנייה של השנה שעברה, סימנו את פריצות הדרך הדיפלומטיות המשמעותיות ביותר במזרח התיכון מזה 25 שנה. על רקע הדיווח על כך, הנשיא ג'ו ביידן צפוי לבחון את כל עסקאות הנשק מתקופת טראמפ, כולל מכירת מטוסי F35 לאיחוד האמירויות הערביות, ונשק מתקדם לסעודיה.

פרס נובל לשלום מוענק בכל שנה לאנשים שפעלו למען השלום, או שנטשו את דרך המלחמות, והגיעו לשלום באמצעות משא ומתן, גם פעילים למען מטרות הומניטריות כמו זכויות האדם יכולים לקבל את הפרס.

הפרס מוענק בבניין עיריית אוסלו, בירת נורווגיה, שם גם נמצא מרכז נובל לשלום על שם אלפרד ברנהרד נובל, שהיה כימאי ומהנדס שוודי בכיר.

הפרס לשנת 1978 הוענק למנחם בגין ואנואר סאדאת נשיא מצרים על הסכם קמפ דייוויד, פרס נובל לשלום לשנת 1994 הוענק ליצחק רבין, שמעון פרס ויאסר ערפאת על הסכם אוסלו, דבר שעורר זעם אצל אחד מחברי הוועדה, והוא התפטר במחאה על נתינת הפרס לערפאת.

פרס נובל לשלום הסכמים אבי ברקוביץ ג'ארד קושנר קול תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד