י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לימודים ישיבתיים יוכרו כלימודים גבוהים?

כוונת משרד החינוך לדרוש תואר שני בחינוך, כתנאי לניהול בתי ספר, הובילה את ראשי מינהל החינוך הדתי במשרד החינוך לדרוש: להכיר בלימודי ישיבה כלימודים גבוהים לכל דבר

 לימודים ישיבתיים יוכרו כלימודים גבוהים?

ראשי מינהל החינוך הדתי דורשים מראשי המשרד: הכירו בלימודי ישיבה כלימודים לתואר אקדמי מוכר. הדרישה באה כחלק ממאבק בדרישת משרד החינוך לחייב מועמדים לניהול בתי ספר בהשכלה ברמת תואר שני, תואר שלא רבים בחינוך הדתי והחרדי מחזיקים בו.

על פי המדיניות הקיימת, תנאי הסף להשתתפות במרכזי הניהול של בתי הספר כוללים תעודת סיום של אחת התוכניות להכשרת מנהלים, הנלמדות באוניברסיטאות ובמכללות, או תואר שני במנהל החינוך.

בחודשים האחרונים, במסגרת המגמה לשדרג את הכשרת המנהלים ולשפר את איכותם, ניסו אנשי המשרד להפוך את התואר השני לתנאי מחייב. ואולם, במנהל לחינוך דתי מסרבים להסכים לשינויים, ובעקבות כך נקלע העניין למבוי סתום.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בדיונים. המשרד יוכל להתייחס לעניין עם תום דיונים אלה".

עם זאת גורם בכיר במשרד אמר לעיתון 'הארץ' כי ההתנגדות לתואר שני היא ביטוי נוסף למגמת ההתחרד"לות שעובר החינוך הדתי: "ראשי משרד החינוך צריכים עכשיו להחליט אם לגלות נחישות ולא לוותר על הדרישה לתואר שני מכל המועמדים לניהול, או להחריג את הציבור הדתי. אם יוותרו לדתיים, סביר שגם מועמדים ערבים ידרשו תנאים דומים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד