י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

עכשיו זה מדעי: ג'אנק פוד ומשקאות קלים מזקינים

מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד מגלה נזקים חדשים הכרוכים באכילת ג'אנק פוד ושתיית משקאות קלים: הזדקנות • על פי ממצאי המחקר, חומצת המאכל הזרחתית מהווה גורם מזקין ורעיל

מזקין
מזקין

ג'אנק פוד גורם להזדקנות: כולם יודעים לדקלם ולסבר את האוזן בחסרונותיו של המזון המעובד והתעשייתי והמשקאות הקלים. מחקר חדש מגלה – כי בנוסף לשאר מגרעות האוכל המודרני, הוא משחק תפקיד נכבד גם בהזדקנות.

מחקר שבוצע באוניברסיטת הארוורד, העלה כי הרמות הגבוהות של הזרחות במשקאות מוגזים ובמזון מעובד המוגדר כג'אנק פוד, מאיצות תהליכי הזדקנות ותורמות ליצירת סיבוכים הקשורים בגיל.

החוקרים בחנו כיצד משפיעות רמות שונות של זרחות במזון, המצוי בג'אנק פוד, על שלוש קבוצות של עכברי מעבדה. קבוצה אחת חסרה גן, שהיעדרו מעלה את רמת הזרחות בגוף - אלו חי בממוצע בין שמונה ל-15 שבועות.

קבוצה אחרת של עכברי מעבדה חסרה שני גנים, שבהיעדרם יחד חלה ירידה ברמת הזרחות בגוף - הם שרדו במשך 20 שבועות. עכברי הקבוצה השלישית חסרו גם הם את שני הגנים, בדומה לקבוצה השנייה, אלא שהם הוזנו בתפריט עשיר בזרחות. כולם מתו בתוך 15 שבועות.

"הממצאים העלו שלזרחות אפקט רעיל ולדעתנו הוא זהה כנראה גם בקרב בני האדם. לכן, זוהי סיבה טובה נוספת מדוע לא לצרוך כמויות רבות של משקאות מוגזים, המכילים סודה". מסר עורך המחקר.

"אלה הרוצים ליהנות מחיים בריאים חייבים לשמור על מאזן הזרחות ולהימנע מצריכת יתר של מוצרים המכילים חומר זה, כיוון שיש בו מידה של רעילות" הבהירו החוקרים.

החומר הגורם להזדקנות - חומצת מאכל זרחתית (פוספאט) – נמצא ברכיבים התזונתיים של כל בקבוק משקה קל ומוגז, תפקידה של החומצה ליצור את הבועות שבמשקה. הזרחות מיועדת ליצור תגובה כימית בשילוב עם נתרן דו פחמני, כדי לשחרר את הבועות.

מדובר גם בחומרי שימור מוסיפי טעם, לכן הם לוקחים חלק בתהליכי עיבוד בשר, גבינות ואף לחמים. עתה מתברר שכל התוספות הללו גם מאיצות תהליכי הזדקנות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד