י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חשיפה: כך מתעשרים מהריסות הר הבית

חברת תכשיטים השיקה 'קולקציית מוריה' ליום ירושלים • בקולקציה: תכשיטים המשובצים באבנים מהר הבית • החברה: "זה מהפסולת של הווקף" • הגר"ש עמאר ל'בחדרי חרדים': "זהו איסור חמור!"

חילול הקודש: תכשיט מהר הבית. צילום: אירית חכמון
חילול הקודש: תכשיט מהר הבית. צילום: אירית חכמון

זהו סיפור של חילול הקודש מהזן הנלוז ביותר. מעילה בהקדש חמורה, המנוגדת לכללי ההלכה, וניסיון להתעשר על חשבון אבני הר הבית.

כך הפכו אבני הקודש של הר הבית, למקור הכנסה זמין וזול עבור חברת תכשיטים, המשווקת את האבנים כתכשיטי נשים לכל דורש ולכל מרבה במחיר.

חברת תכשיטים ישראלית בשם IDC יוצאת במסע מכירות מיוחד, לרגל יום ירושלים, ומשווקת אבנים מקוריות מהר הבית, תחת המותג 'קולקציית מוריה - תכשיטי יוקרה משובצים עם אבנים מקוריות מהר הבית'.

בדברי ההסבר מסבירה חברת התכשיטים: "ירושלים, העיר הקדושה לשלוש הדתות הייתה מאז ומתמיד מרכז לעם היהודי ומושא געגועיו בגלות. לרגל יום ירושלים משיקה קבוצת IDC (ISRAEL DIAMOND CENTER) ‏ קולקציית תכשיטי יוקרה המשובצים באבנים מקוריות מהר הבית – 'קולקציית מוריה'".

החברה מתפארת בכך ש"מדובר בקולקציה ראשונה מסוגה בעולם הרשומה כפטנט, שכן טרם שובצו תכשיטים עם אבנים מקוריות מהר הבית"...

"הסלוגן המלווה את קולקציית מוריה מבטא את היכולת של כל אדם באשר הוא לקחת איתו 'חתיכה' מירושלים הקדושה והנצחית ולהניחה על לוח ליבו", אומרים משווקי הקולקציה.

"כל תכשיט בקולקציית מוריה מעוצב בעבודת יד, ומשדר מסר רב עוצמה, מתוך שילוב ייחודי של חומרים המייצגים את עוצמתה, ערכה וקדושתה של ירושלים: יהלומים-האבן הקשה והיקרה ביותר בעולם, זהב – האצילה במתכות, ואבן ירושלים מהר הבית – המקום הקדוש בעולם מזה למעלה מ-3000 שנים".

"מעצבי התכשיטים של IDC שימרו את שלמותה הגולמית של כל אבן מהר הבית כדי לשמור על מקוריות, חדורת קדושה וסמליות. 'קולקציית מוריה' מורכבת מפריטים במהדורה מוגבלת, כמות הפריטים בכל סדרה נעה סביב הספרה 7, הנחשבת לספרה מיוחדת ביהדות .כל התכשיטים בקולקציה ממוספרים ומתועדים בתעודת מקוריות נלווית.

"השם 'מוריה' שנבחר לקולקציה החדשה, הוא על שם הר המוריה, הוא הר הבית שעליו נבנה בית המקדש בירושלים והוא מקור אבני התכשיטים".

בחברה טוענים, כי האבנים נלקחו מאתר פסולת לשם השליך הוואקף את אבני הר הבית לאחר ביצוע עבודות על ההר.

"לפני מספר שנים ערך הווקף עבודות הרחבה במתחם הר הבית וכמות רבה של שפכי עפר הוצאו מן ההר", מספרים בחברה המתכוונת להתעשר מאבני ההקדש. "בשנת 2004 הוקם בעמק צורים' שלמרגלות הר הזיתים, אוהל סינון לשפכי העפר מהר הבית ונמצאו עשרות מטבעות, תכשיטים, נרות חרס, אבני פסיפס, שברי חרס, זכוכית ואבנים מהר הבית שמהן עוצבה קולקציית מוריה".

אבי טביסל, מנכ"ל IDC‏, טען: "התכשיטים מצליחים לעורר את תחושת ההתעלות הרוחנית בכל צופה. טרם השקתה הרשמית של הקולקציה, נתבקשנו לעצב תכשיטים יחידים מסוגם שנוצרו במיוחד כמתנות עבור מנהיגים ואישים מפורסמים ברחבי העולם".

רבנים וגדולי תורה ששוחחו עם כתב 'בחדרי חרדים' טוענים כי מדובר בעבירה הלכתית חמורה, הגובלת באיסורי הנאה מהקדש. "כל ירא שמים יתרחק מזה. מי שכבר קנה, חייב לגנוז את האבן", אמרו פוסקי הלכה.

כתב 'בחדרי חרדים' שוחח עם הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגר"ש עמאר, שהזדעזע למשמע אוזניו וחרץ: "הדבר אסור באיסור חמור".









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד