י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לקראת הגשת הרשימות

פיצוץ באגודה; נתק בין בעלזא לויז'ניץ

בעוד באגודת ישראל הודיעו כי יכנסו מחר את ישיבת ההנהלה לדון בהרכב הרשימה הסופי אותה יגישו לוועדת הבחירות. בינתיים בין בעלז' לויז'ניץ השסע רק מעמיק • כל הפרטים בפרסום ראשון

 פיצוץ באגודה; נתק בין בעלזא לויז'ניץ
ועדת השמונה צילום: משה גולדשטיין

בעוד שעון החול הולך ודוחק להכרעה עם המועד הסופי להגשת הרשימות, באגודת ישראל מתקשים להגיע להבנות ובמוקד הקרב הנצחי בין חסידות בעלזא לויז'ניץ על המקום השלישי באגודה, והשישי (ככל הנראה) ביהדות התורה.

במסמך הדרישות שהציבו בציר מאיר פרוש וישראל אייכלר עם פיזור הכנסת דרשו לתת ביטוי ראוי לחסידות בעלזא על פי גודלה היחסי ביחס לשאר המפלגות, כשהדרישה הייתה לדון בחשאי על סדרי המקומות.

בישיבת ועדת השמונה הראשונה שהתכנסה לפני שבועיים עלה הנושא לדיון טעון, כאשר השר יעקב ליצמן ביקש כי בעלזא וויז׳ניץ יגיעו להבנות ביניהן, אלא שפרוש ואייכלר התנגדו בטענה כי מדובר בנושא ששייך לאגודת ישראל כולה.

בפועל, בסוף השבוע דרשו פרוש ואייכלר להעלאות את הנושא לבוררות, כשבנוסף הצליחו בבעלזא להציג את הדרישות ואת הטענות לעיניו של האדמו"ר מויז׳ניץ.

בעקבות כך התקבלה בקשה מצד ויז'ניץ להיפגש ולדון בנושא, תוך הסכמה לקיים הליך בוררות במקרה של אי הסכמות.

ביום שישי השיבו בבעלזא בחיוב לקיים פגישה ואף שלחו מספר לתיאום המפגש, במוצאי שבת השיבו בויז׳ניץ בהודעה כי יתאמו מפגש למחרת (ראשון), אלא שבפועל הפגישה לא התבשלה לכדי ביצוע ובויז'ניץ מתעקשים לשיח רק בין החסידויות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בבעלזא הוחלט לסרב לפגישה עם ויז'ניץ ודורשים לקיים מפגש כולל עם כל פלגי אגודת ישראל באותה טענה כי זה עניין מפלגתי ולא עניין בין שתי חסידויות.

כפי שדווח הבוקר (שני) מחר בשעות הצהרים המאוחרות יתכנסו הנהלת המפלגה החסידית כדי לאשר את הרכב הרשימה לכנסת ה-24, כפי שנראה כעת, גם עד אז לא יגיעו לסיכום.

בחירות 2021 יעקב ליצמן בעלזא חסידות ויזניץ מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד