ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מרגש

ניצול הפיגוע המשיך לישיבה ובירך 'הגומל' • צפו

הדרמה שהתרחשה אתמול בשעות הבוקר המוקדמות - במהלכה ניסה מחבל לדקור חיילים ואזרחים בצומת גוש עציון - לא מנעה מהרב הרב יוסף קורנפלד, אברך בישיבת דרך ה' בירושלים,  להמשיך ללימודיו כרגיל, למרות שרגעים קודם לכן הוא ניצל בנס | הרב הספיק להגיע לתפילת שחרית ובירך לאחריה 'הגומל' | צפו בתיעוד

ניצול הפיגוע המשיך לישיבה ובירך 'הגומל' • צפו
רגעי הפיגוע/הרב קורנפלד צילום: צילומסך

הרב יוסף קורנפלד, אברך בישיבת דרך ה' בירושלים, עשה אתמול (ראשון) לפנות בוקר את דרכו מאזור מגוריו בגוש עציון לבניין הישיבה בשכונת הר נוף בבירה. אלא, שרגע לפני שעלה לאוטובוס, הגיח מחבל לעבר התחנה בה המתין בצומת הגוש, כשבידיו מקל ושלושה סכינים, וניסה לדקור את החיילים והאזרחים.

למרבה הנס, לוחם צה"ל ששהה בתחנה והבחין במתרחש, התעשת במהירות וביצע ירי לעבר המחבל שנפצע אנושות. בהמשך כוחות הרפואה קבעו את מותו. ל'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד של הרב קורנפלד, כשהוא מברך את ברכת 'הגומל' שעה קלה לאחר הפיגוע. הרב קורנפלד, למרות האירוע המסעיר, המשיך את דרכו לישיבה שם הספיק את תפילת שחרית ואף מסר שיעור בהלכות שבת.

צפו: הרב קורנפלד מברך את ברכת 'הגומל'/צילום: א. גפן

ניסיון הפיגוע התרחש אמש מעט אחרי השעה 07:00 בבוקר, אז הגיע המחבל לעבר התחנה כשהסכינים שלופות בידיו. בתיעוד, נראה המחבל רץ עם כאשר הסכינים שלופות לעבר מספר אנשים ששהו בתחנת אוטובוס בצומת גוש עציון - ביניהם לוחם צה"ל ואדם חרדי - ונורה. המחבל, כאמור, נפצע אנושות כתוצאה מהירי ובהמשך נקבע מותו.

עמדתי בעמדת הטרמפיאדה הצפונית, בצומת גוש עציון כדי להגן על האזרחים שהיו שם", שחזר אתמול רב-טוראי ע', לוחם מגדוד נחשון של חטיבת כפיר שנטרל את המחבל. 

"ראיתי חשוד שהלך על הכביש והחל להתקדם במהירות לעברי ולעבר אזרחים ששהו בנקודה, זיהיתי ששלף סכין, יריתי ונטרלתי את המחבל", הוא מוסיף. לדבריו, "אני נמצא פה בתעסוקה מבצעית יחד עם חבריי לגדוד כחודש. אנחנו נשארים דרוכים כל הזמן כדי למנוע מקרים מהסוג הזה. נמשיך לשמור על תושבי גוש עציון ולהגן על הבית".

 

 

 

ניסיון פיגוע ברכת הגומל ישיבת דרך ה'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד