י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בפעם השישית

בג"ץ דחה את עתירת קובי: "הודח בהתאם לחוק"

למרות טענותיו של ראש עיריית טבריה לשעבר, רון קובי, לניגוד עניינים, שופטי בג"ץ דחו שוב את  עתירתו וקבעו כי הוא הודח מתפקידו בהתאם לחוק - לאחר שלא הצליח להעביר את תקציב העירייה | השופטים מתחו ביקורת על קובי: "הדיון מוצה בטענות אלו בעתירות הקודמות"

בג"ץ דחה את עתירת קובי: "הודח בהתאם לחוק"
רון קובי בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט העליון דחה ברוב של שלושה שופטים את עתירתו של ראש עיריית טבריה לשעבר רון קובי. לפני כחודשיים עתר קובי לבג"ץ, בפעם השישית מאז הוחלט להדיחו מהראשות העיר, בטענה כי ההחלטה נעשתה תוך ניגוד עניינים של שר הפנים אריה דרעי ואנשי משרדו.

בעתירה לביטול ההחלטה להדיחו, דרש קובי להוציא למשרד הפנים צו אשר יורה על השבתו לתפקיד ראש העירייה. קובי הגיש את העתירה בעקבות מינויו של בועז יוסף, מי שכיהן כממונה על מחוז צפון במשרד הפנים ליו"ר הוועדה הקרואה בעיר. יצוין, כי קובי הודח מתפקידו לאחר שלא הצליח להעביר את תקציב העירייה במשך למעלה משנה מאז נבחר.

שופטי העליון מני מזוז, ענת ברון ודוד מינץ, כתבו בהחלטתם כי דין העתירה להידחות, מפני שהיא נידונה כבר נמספר פעמים בעבר, ו"בכך מוצה הדיון בטענות אלה". השופטים ציינו אין במינויו של בועז יוסף, מתוקף תפקידו כיו"ר הוועדה הממונה, כדי להצדיק להידרש פעם נוספת לטענותיו של קובי בדבר ניגוד עניינים.

"איני רואה מקום וצורך לחזור על כל פרשת ההליכים להפסקת כהונתו של העותר", כתב השופט מזוז, "אציין, בתמצית, כי העותר נבחר כראש עיריית טבריה בשנת 2018 ,אך עקב אי-אישור תקציב המועצה לשנת 2019 במועד הנדרש לפי חוק, חרף מספר הצבעות שהתקיימו ולאחר הארכות מועד שניתנו לאישור התקציב, חדלה מועצת העירייה מכהונתה, ואילו העותר זומן לשימוע כדי לקבוע אם ימשיך בכהונתו - הכל בהתאם להוראות החוק"

מה שהעלה את זעמו של קובי, היא החלטתו של שר הפנים אריה דרעי לפני כחודש, למנות את בועז יוסף - לשעבר ממונה על מחוז הצפון במשרד הפנים - לראש הועדה הממונה בטבריה. יוסף, החליף את סמנכ"ל משרד הפנים מוני מעתוק, שכיהן כראש הוועדה הממונה בעשרת החודשים האחרונים.

קובי ניסה להציג את המינוי החדש כניגוד עניינים, ובאמצעותו להוכיח כי הדחתו נעשתה שלא כדין. "כעת", נכתב בעתירה שהוגשה לבג"ץ, "ברור לחלוטין כי כל הקשיים המגמתיים וההרסניים שהערים השר אריה דרעי, באמצעות אנשיו במשרד הפנים ובאמצעות נציגי סיעת ש"ס במועצת העירייה, על רון קובי מיום תחילת כהונתו כראש עירייה וללא הרף עד להדחתו מתפקידו שלא כדין, נעשו בכוונת מכוון, בניגוד עניינים ותוך שקילת שיקולים זרים, בשל הרצון הפוליטי של אנשי ש"ס להחזיר לעצמם את השליטה בעיר טבריה".

רון קובי בגץ עיריית טבריה משרד הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד