י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"ערערו את מסע החיסונים"

כיצד סיקרו בעולם את הלוויות הענק אמש?

בכלי התקשורת בעולם עסקו היום בהרחבה בשתי הלוויות הענק שנערכו אמש בירושלים לזקני ראשי הישיבות. בעיתונים ביקרו את הקהילה החרדית על הפרת הנחיות הקורונה, תוך שאת ההפרות במדינתם הצניעו העיתונים והאתרים במדורים הפנימיים

כיצד סיקרו בעולם את הלוויות הענק אמש?
הלווית הגרמ"ד סולובייצ'יק זצ"ל צילום: שוקי לרר

הכותרת הבוקר (שני) בעיתונים הגדולים בעולם, היו גם על מסע הלוויותיהם של שני זקני ראשי הישיבות, הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל ראש ישיבת בריסק, והגאון רבי יצחק שיינר זצ"ל ראש ישיבת קמניץ. העיתונים והאתרים לא חסכו ביקורת על הלוויות הענק שהתקיימו בשטח פתוח, אך כרגיל התעלמו מהפרות הסגר אצלם במדינה.

"אלפי ישראלים חרדים השתתפו בהלווייתו של רב בולט בירושלים, תוך שהם מתעלמים מאיסור של כינוסים ציבוריים גדולים על רקע המגיפה", כתב ה"דיילי מייל" הבריטי.

ה"דיילי מייל" מציין כי "הלוויות ערערו את מסע החיסונים האגרסיבי במדינה שיכול להביא להתפרצות של הנגיף, שעלולה לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות במרץ הקרוב".

תוך התעלמות מהפרות חוזרות ונשנות של אזרחי בריטניה במסיבות מחתרתיות, מציין ה'מייל' כי "הרוב המכריע של היהודים החרדים לא לבשו מסיכות פנים - ומי שלבש את כיסוי הפנים, לבש אותו סביב הצוואר או מתחת לאף". לסיקור ההלוויה בישראל התקשורת העולמית נותנת את מיטב הסיקורים, בעוד הפרות אצלם בבית כאמור, מסוקרות במדור "צרכנות".

ה'ניו יורק פוסט' פתח עם כותרת "אלפים הצטרפו להלוויה בירושלים". בידיעה נאמר "כי מסע ההלוויה של הרב משולם דוד סולובייצ'יק, שנפטר בגיל 99, עבר ברחובות ירושלים עם סירובם של ישראלים חרדים לכבד את הגבלות הנגיף". כמובן ה'פוסט' התעלם מהפרות ברחבי ניו יורק, שאותן בחר לסקר בהצנעה במדור "רכב".

עוד מציין ה'פוסט', כי "שני מתמודדים (לכנסת) האשימו את נתניהו באי אכיפת החוק בגלל לחץ פוליטי מצד בני בריתו הפוליטיים החרדים". עוד נאמר, כי "קומץ שוטרים חסמו את הצמתים לתנועה כדי לאפשר למשתתפים לעבור, אך נראה כי לא נקטו כל פעולה בכדי למנוע את האסיפה הבלתי חוקית".

ה'פוסט' כתב עוד כי: "מנהיגים חרדים טוענים כי ההגבלות נקבעו באופן לא הוגן, וטוענים כי הציבור החילוני במדינה אינו מבין את חשיבותם של תפילות בציבור ולימודי דת בקהילות, הם טוענים ומאשימים את תנאי החיים הצפופים בהתפרצות".

הרב משולם דוד הלוי סולובייציק הרב יצחק שיינר דיילי מייל ניו יורק פוסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד