י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תחלואי גפן פוריה

כשמרן שר התורה שליט"א העתיר למען ילדי ישראל ושמירתם נוכח המצב

ביום המסוגל לתפילת הפירות - אילנא דחיי, בהוראת מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א התקיימה במעונו תפילה וזעקה מיוחדת לנוכח מצב התחלואה הנורא ועתיד חינוך הילדים • יחד עם מרן הגר"ח העתירו במעמד לומדי כוללי "רינה של תורה" אחר שעות רציפות הלימוד, בסדר תפילה ותחינה להרבות רחמים כנגד הסכנה הנוראה לילדים רכים, למעוברות וילדיהן, ולהינצל מן סכנות הזמן ברוח ובגשם • גלריה

כשמרן שר התורה שליט"א העתיר למען ילדי ישראל ושמירתם נוכח המצב
הגר"ח קנייבסקי במעמד התפילה צילום: שוקי לרר

כפי שפורסם בשבוע האחרון, נוכח חומרת המצב השורר בימים אלו בהתפשטות נגיף הקורונה והסכנה הנוראה לילדים רכים וכן למעוברות וילדיהן, הורה מרן שר התורה שליט"א לקיים במעונו תפילה וזעקה מיוחדת להינצל מן סכנות הזמן ברוח ובגשם. זאת לאחר הצטברות המקרים הקשים מנשוא ופגיעת חרב המשחית ללא הרף, ובדאגה עמוקה לחינוך הבנים וקיומם ברוחניות בימים קשים אלו.  בהוראתו, ביום ט"ו בשבט המסוגל לתפילה על פירות האילן - אילנא דחיי, העתירו המשתתפים עמו בסדר תפילה ותחינה, סליחות לתחלואי ילדים ר"ל והזכרה פרטית לסגולה ושמירה מכל נזק ומכאוב.

לבית מרן הגר"ח שליט"א התכנסו ראשי הכוללים "רינה של תורה" עם מספר מצומצם ממובחרי הלומדים, והמעמד הנדיר נפתח בסליחות לתחלואי ילדים ע"י בנו חביבו הגאון הגדול רבי יצחק שאול שליט"א, ולאחריהם נאמרו פרקי תהלים המסוגלים פסוק בפסוק ע"י ראש הכוללים הגאון רבי מרדכי ליבר הלוי כהן שליט"א. לאחר מכן הגיעו שמות המבקשים להיזכר בפרטות במעמד נשגב זה לידי מרן שר התורה שליט"א, אשר העתיר עבור כל שם במתינות. המעמד נחתם במי שברך מיוחד ע"י מרן שליט"א  לכל תומכי הכוללים מצפי הישועה להחשת בקשתם לעת צרה זו.

יצוין, כי גם נאמני ביתו של רשכבה"ג מרן שליט"א הרגילים במראות כינוסי תורה ותפילה בבית רבינו, התרגשו והדגישו כי היה זה מעמד נדיר במיוחד, בו מרן שליט"א הקדיש מסדר יומו זמן ארוך עבור שמירתם וחינוכם של ילדי ישראל.

לריבוי זכות התפילה וכוח השמירה, במשך יום ט"ו בשבט למדו עמלי התורה בכוללי "רינה של תורה" שעות רצופות שהוקדשו לזכות כל המבקשים, כאשר לאחר המעמד בבית מרן הגר"ח שליט"א עלו הלומדים בראשות ראש הכוללים הגאון הצדיק המקובל רבי מרדכי ליבר כהן שליט"א לציונם של מרן בעל החזון איש זיע"א ובעל הישועות הסנדלר הקדוש זיע"א, לשפוך שיח ולהפיל תחינה בעד נפש ילדי ישראל.

מקרה מענין שהרטיט את לבבות המשתתפים התרחש באותו הזמן, כאשר על אף תנאי מזג האויר הקשה וגשמי הברכה שידרו באותו היום, בשעה שהגיעו לבית החיים למקום משכנם של צדיקי העליון זיע"א, מיד כשהחלו את מעמד התפילה פסקו הגשמים למשך כל זמן התפילה  והתחדשו רק בסיומה, כביטוי לעת רצון מיוחדת זו, למען תשמע צעקת נפשם של ישראל הנמצאים בצער ומבקשים על שמירת והצלחת ילדיהם.

 

 

רינה של תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד